سردار رهام‌بخش حبیبی یکشنبه ۵ مرداد به خبرنگاران گفت: موضوع شناسایی و دستگیری متهم فراری با هویت "ی-ف" معروف به "شُبیر"، بعد از طرح شکایت یکی از شهروندان، در دستور کار پلیس قرار گرفت و بررسی‌های مشخص کرد این متهم در شهرهای مختلف کشور و حتی خارج از کشور تردد و در نقاط مختلف ایران سابقه داشته است.

این مقام انتظامی، ضمن یادآوری اینکه متهم دستگیر شده، با تهدید شاکیان، مانع از طرح شکایت از سوی آنان شده بود و تاکنون ۳۰ شاکی دارد، گفت: متهم زمانی که برای اجرای اهداف شوم خود و اخاذی و انتقام‌گیری به شیراز سفر کرده بود، طی یک عملیات غافلگیری، دستگیر شد.

حبیبی با بیان اینکه اتهاماتی در خصوص سرقت منزل، کلاهبرداری و قاچاق موادمخدر در خصوص این متهم مطرح است، گفت: پس از تشکیل پرونده، متهم به مقام قضائی تحویل و روانه زندان شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: این فرد در شعبه نهم اجرای احکام شیراز به اتهام سرقت منزل، در شعبه پنج بازپرسی دادسرای شیراز به اتهام ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری، در دادسرای کرج به اتهام سرقت منزل و مشارکت در سرکردگی، در دادسرای تهران به اتهام سرقت منزل، در دادسرای قم به اتهام سرقت منزل و سرکردگی باند و در دادسرای الیگودرز به اتهام قاچاق موادمخدر، پرونده دارد.

حبیبی تأکید کرد: پلیس با کسانی که بخواهند به هر نحوی نظم و امنیت جامعه را مختل کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و اجازه عرض اندام به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه نخواهد داد.

برقراری امنیت و آرامش اولین هدف پلیس است

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین تأکید کرد: برقراری امنیت و آرامش در جامعه اولین هدف پلیس است و مأموران انتظامی در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند.

حبیبی "احساس امنیت" در جامعه از امنیت مهمتر دانست و خاطرنشان کرد: پلیس فارس با برنامه ریزی های مختلف و اجرای طرح‌های انتظامی در راستای بالا بردن احساس امنیت در جامعه تلاش می کند و در این مسیر با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع داشته است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سامانه ۱۱۰ ، تلفن ۱۹۷ و تلفن گویای ۰۹۶۵۸۰ مرکز مشاوره و مددکاری از مهمترین راه های ارتباطی مردم با پلیس است و شهروندان می توانند با استفاده از این سامانه ها با خادمان خود در نیروی انتظامی فارس در ارتباط باشند.

وی همچنین با اشاره به وقوع سرقت در جامعه، تصریح کرد: همه نهادها و ارگان‌ها باید از نقش و سهم خود را در موضوع وقوع سرقت مطلع باشند و با اقدامات پیشگیرانه سارقان را ناکام بگذارند؛ وظیفه نیروی انتظامی کشف سرقت و برخورد با سارقان است.

حبیبی خاطرنشان کرد: شهروندان هم باید منزل، مغازه و وسیله نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کننند و هشدارهای پلیس در راستای پیشگیری از وقوع سرقت را جدی بگیرند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به موضوع فضای مجازی و آسیب های ناشی از آن در جامعه، گفت: با راه اندازی پلیس فتا در سال های اخیر گام های مهمی در مبارزه با جرایم سایبری برداشته شده است ولی نیازمند حمایت های لازم توسط مسئولان است.

حبیبی در ادامه از کشف ۲۰۲ کیلو تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در بلوار "جانبازان" شهر شیراز خبر داد و گفت: این اقدام توسط ماموران یگان امداد و پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی مقدور شده است.

فرمانده انتظامی فارس با یادآوری اینکه کشف این مقدار موادمخدر با هماهنگی دستگاه قضایی و بازرسی از یک خانه انجام شده است، گفت: قطعا پلیس قاچاقچیان موادمخدر را حتی یک لحظه هم آرام نخواهد گذاشت و با هر گونه بی قانونی برخورد قانونی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.