محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری ایرانی توسط جنگنده‌های آمریکایی در آسمان سوریه، گفت: اقدام جنایت آمیز جت آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ایران که توسط سِنتکام صورت گرفت در واقع به نوعی "دزدی هوایی" تعبیر می‌شود.

او ادامه داد: سابقه اقدامات شرارت‌بار رژیم آمریکا نشان می‌دهد در رابطه با این رویداد نباید ساده انگاری کرد. آن‌ها پیش‌تر هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج فارس منهدم کرده اند و در رابطه با انهدام هواپیمای اوکراینی ابهامات جدی در رابطه با وجود جنگ الکترونیک وجود دارد.

ناظمی اردکانی افزود: البته این اقدامات مذبوحانه نشانه استیصال دولت ترامپ در برابر عظمت ملت ایران است. در حالی که پس از سیاست‌های ساده لوحانه برخی سیاسیون در سال‌های گذشته، کشور در مسیر افزایش تعامل متوازن با قدرت‌های جهانی قرار دارد که بیشتر از هر زمان دیگری باعث زبونی و حقارت آمریکا در دنیا شده است.

وزیر تعاون دولت نهم گفت: ما باید اقدامات حماقت‌بار ترامپ در دوره اخیر را ریشه یابی کنیم. شاید سهم عمده‌ای از شکل گیری این تصمیم‌ها در داخل کشور باشد؛ در صورتی که این ریشه یابی به صورت دقیق صورت پذیرد این امکان وجود دارد تا با یک تحول مثبت، برای همیشه کشور از شر شرارت‌های دشمنان رها شود.

فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: به نظر می‌رسد اقدام اخیر تروریست‌های سنتکام ریشه در سیاست توسعه مراودات منطقه‌ای ایران دارد. تلاش برای ایجاد اختلاف بین هم‌پیمانان ایران همواره جزء راهبرد‌های اصلی آمریکا بوده و اینکه این مرتبه خود آن‌ها به طور مستقیم برای اجرای این راهبرد وارد عمل شده‌اند بسیار جالب توجه است. ایران در حال انجام مذاکرات مهمی با کشور‌های چین و روسیه است که این تعاملات دشمنان زیادی دارد.

او خاطر نشان کرد: پاسخ‌های جسورانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با آمریکا در سالیان اخیر نیز تا حدود زیادی از تراژدیک‌تر شدن اقدام جت‌های آمریکایی جلوگیری کرد؛ چرا که آن‌ها به خوبی فهمیده اند در صورتی که هواپیمای مسافربری ایرانی سرنگون شود، پرواز‌های آمریکایی در هیچ جای جهان در امنیت نخواهند بود؛ لذا اصل بازدارندگی تا حدود زیادی توسط قوای مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا ایجاد شده است.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: همچنین در پاسخ به این حرکت تروریستی که منجر به زخمی شدن تعدادی از مسافران پرواز شده، باید مسئولین امر از حداکثر ظرفیت‌های حقوقی موجود برای محکومیت عاملان آن استفاده کنند. سازمان ملل متحده و سازمان‌های مرتبط با حقوق بشر نیز وظیفه دارند برای جلوگیری از تکرار مجدد این حوادث به دور از سیاست زدگی نسبت به احقاق حق جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.