سازندگان فیلم «همشهری پن» که یک پروژه مستند درباره تلاش‌های داوطلبانه‌، شان پن، بازیگر در هاییتی است، فیلم خود را به روز رسانی کرده‌اند و تصاویر جدیدی از تلاش‌های این بازیگر برنده جایزه اسکار برای گسترش دسترسی به تست کووید -۱۹ را هم به آن افزوده‌اند.

طی چند ماه اخیر، دان هاردی مستندساز و شان دیلی تهیه‌کننده دنبال پن رفته‌اند تا کارهای سازمان غیرانتفاعی او با عنوان CORE را دنبال کنند. این سازمان مراکز انجام تست رایگان کروناویروس در مکان‌هایی از جمله نیویورک، شیکاگو، لس‌آنجلس، اوکلند، نیواورلئان و ناواحو نیشن راه‌اندازی کرده است.

تصاویر جدید فیلم در حین پخش تیتراژ پایانی آن پخش می‌شوند. در این بخش آهنگی جدید به نام «عدن: عشق پیدا کردن» هم اضافه شده که توسط لیندا پری نوشته و توسط بونو اجرا شده است.

[بیوگرافی شان پن - بازیگر ، تهیه کننده و کارگردان برنده اسکار]

پس از اینکه مشخص شد ایالات متحده کمبودی شدید در زمینه دسترسی به تست‌های کووید -۱۹ دارد، پن تصمیم گرفت این مرکز را راه‌اندازی کند. این یک شکست عظیم در زمینه سلامت عمومی بود که متخصصان باور دارند باعث شد ویروس بسیار سریع گسترش پیدا کند.

فیلم «همشهری پن» ابتدا قرار بود در فستیوال فیلم ترایبکای امسال پیش‌نمایش شود، اما برگزاری این فستیوال در آوریل کنسل شد؛ چون نیویورک تا آن موقع تبدیل به مرکز شیوع کووید -۱۹ در آمریکا شده بود.

هاردی گفت: «توانستیم از زمان اضافه‌ای که این مسئله به ما داد استفاده کنیم. به ما اجازه داد نشان بدهیم که شان و سازمانش چطور دارند خود را وفق می‌دهند تا به نیازهای پیش آمده در زمینه تست کووید -۱۹ پاسخ بدهند.»

بیشتر «همشهری پن» ستاره فیلم‌های «مرد مرده متحرک» و «میلک» را در حالی نشان می‌دهد که خود را در خط مقدم یک بحران جهانی انداخته‌اند. بعد از یک زلزله مهیب ۷ ریشتری در سال ۲۰۱۰ در هاییتی که باعث کشته شدن ۲۵۰ هزار نفر و زخمی شدن ۳۰۰ هزار نفر دیگر شد، پن به این کشور جزیره‌ای سفر کرد. چیزی که در ابتدا قرار بود یک سفر کمکی دو هفته‌ای باشد، تبدیل به تلاشی بسیار عظیم‌تر شد و در نهایت باعث شد پن تبدیل به یکی از مدیران بزرگ‌ترین کمپ کمک به مردم در آن کشور شود.

هاردی گفت: «هر کسی درباره او نظری دارد. اما به نظرم چیزی که در این فیلم به دست می‌آید این است که او یک آدم واقعی است. او کسی است که سعی دارد نهایت تلاش خود را برای مردم بکند. او خودش را وقف می‌کند.»

او همچنین گفت این احتمال وجود دارد که فیلمی دیگر درباره تلاش‌های پن در زمینه کووید -۱۹ ساخته بشود چون تصاویر بسیار زیادی از او در این زمینه گرفته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.