سیاوش احتشامی که پیش‌تر از بستری بودن پدرش در بخش اتاق ایزوله سی سی یو خبر داده بود، درباره آخرین وضعیت او به ایسنا گفت: پدر را از CCU مرخص کرده‌اند، ولی هنوز تب و درد قفسه سینه خیلی زیادی دارند و این درد به دلیل سیمی است که از قفسه سینه رد کرده بودند تا خون دور قلب را بکشد. دکتر می‌گوید که این درد فعلا هست و به دلیل خونی که در ریه‌شان جمع ‌شده تنفس‌شان هم همراه با درد است.

او سپس درباره زمان مرخص شدن این شاعر از بیمارستان بیان کرد: هنوز چیزی راجع‌به این که چه زمانی مرخص می‌شوند، نگفته‌اند اما اگر این مشکل برطرف بشود، مرخص‌شان می‌کنند. از همه مردم برای بهبودشان التماس دعا داریم.

سیاوش احتشامی همچنین گفت که پدرش در حال حاضر به دلیل درد زیاد قادر به صحبت کردن نیست. 

خسرو احتشامی در سال ۱۳۲۵ در سمیرم متولد شد. او  پس از گذراندن دوره خدمت سربازی در سال ۱۳۵۰ به قصد تحصیل به هندوستان رفت و در پوناکالج واقع در شهر پونا به تحصیل مشغول شد. در سال ۱۳۵۳ به ایران بازگشت و همان سال ازدواج کرد. سپس تحصیلات خود را در دانشگاه اصفهان ادامه داد و در شهریور ۱۳۵۶ در رشته تاریخ فارغ‌التحصیل شد. احتشامی از ۱۷ سالگی با شعر انس گرفت و از سال ۱۳۴۵ برای خواندن شعرهای خود در انجمن‌های ادبی اصفهان شرکت می‌کرد. در سال ۱۳۴۶ نخستین سروده او در مجله «روشنفکر» تهران به چاپ رسید و از همان ایام با برخی از نشریات تهران مانند «سپید و سیاه» همکاری خود را آغاز کرد. 

برخی از نوشته‌های او در زمینه نقد و بررسی شعرهای صائب، نظامی و خواجوی کرمانی و همچنین شناخت و بررسی هنرهای اسلامی ـ ایرانی است. احتشامی مقالات فراوانی نیز در زمینه‌های مختلف ادبی در نشریات «بنیاد»، «آینده»، «هستی»، «کلک»، «بخارا»، «گلچرخ» و «فصلنامه اصفهان» منتشر کرده است. از آثار این شاعر و پژوهشگر می‌توان به «در کوچه باغ زلف»، «اصفهان در شعر صائب»، «امشب صدای تیشه»، «باغ‌های چوبی»، «جمال‌شناسی پنجره‌های ایرانی» و ... اشاره کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.