جعفر محمدرضا بیک لواسانی شهردار لواسان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: روز گذشته با حضور محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه رئیس حوزه قضایی لواسان دستور صریح و قاطع برای برداشتن گیت ورودی صادر شد.

وی ادامه داد: پس از این دستور مکاتبه با حوزه قضایی مبنی بر برداشتن سد معبر این امر محقق شد و از صبح امروز مسیر رفت‌وآمد و رسیدن مردم به آرامستان هموار شد.

محمدرضا بیک لواسانی با بیان اینکه این موضوع دغدغه ما و گزارش‌های زیادی روزانه دریافت می‌شد، اضافه کرد: با بازگشایی مسیر که مدت‌ها بسته بود مردم هر روز می‌توانند به راحتی به این مکان دسترسی و مراجعه داشته باشند.

وی در تصریح کرد: موضوع تپه سرخه فی الحال این بود که همشهریان برای رسیدن به آرامستان و فاتحه برای اهل قبور دسترسی راحتی داشته باشند و ادعای مالکان این مکان در دستگاه‌های قضایی در دست بررسی است.

شهردار لواسان در پایان تأکید کرد: بعد از ابلاغ  هر رأی قطعی دادگاه به شهرداری، حکم لازم اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، تپه سرخه لواسان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این تپه بکر مشرف به سد لتیان در ماه‌های اخیر به دلیل مسدود شدن مسیر یک قبرستان محلی خبرساز و باعث اعتراض مردم محلی شد و مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان (جدال خانواده‌ اموات با زمین‌خواران در آرامستان «تپه سرخه») خواستار پیگیری این موضوع بودند. 

ماجرای انسداد راه یک قبرستان محلی در «تپه سرخه» لواسان از چندین ماه قبل جنجال به پا کرده تا حدی که مردم به سختی می‌توانستند برای فاتحه به اموات خود به این گورستان برود، جالب اینجاست چند ده هکتار زمین محله نجارکلا لواسانات را با ۱۰ گرم نبات خریداری و سپس از منابع طبیعی خلع ید شده بود. هفته گذشته امام جمعه لواسان صدور از رفع تصرف چند ده هکتار از اراضی تپه سرخه خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.