وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه دو شهروند چینی را متهم کرد که به نیابت از دولت چین به دنبال ربودن اطلاعات تجاری محرمانه و هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌هایی بودند که در حال کار بر واکسن کووید-۱۹ است.

بر اساس گفته وزارت دادگستری آمریکا، «لی شیائو» ۳۴ ساله و «دونگ جیاژی» ۳۳ ساله بیش از یک دهه است که در حال انجام عملیات‌های هکری هستند.

در این اعلام جرم ادعا شده است که متهمان قادر بوده‌اند که به صورت موفقیت آمیز اطلاعاتی در حد ترابایت از آمریکا،‌ استرالیا، بلژیک، آلمان، ژاپن، لیتوانی، هلند، اسپانیا، کره‌جنوبی، سوئد و انگلیس را به سرقت ببرند.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود گفت که کارخانه‌های فناوری بالا، نرم‌افزارهای بازی، شرکت‌های مهندسی انرژی خورشیدی، شرکت‌های داروسازی و صنایع نظامی از جمله شرکت‌هایی بودند که هدف هک قرار گرفته بودند.

وزارت دادگستری آمریکا اضافه کرد: «یک شرکت دفاعی و فناوری در کالیفرنیا، یک شرکت ساخت و فناری در مریلند، یک شرکت مهندسی در تگزاس، یک پیمانکار دفاعی در ویرجینیا، یک شرکت نرم افزاری در ماساچوست،‌یک شرکت نرم افزار بازی در کالیفرنیا و چند شرکت داروسازی در آمریکا از جمله ۱۳ شرکت آمریکایی بودند که هدف هک قرار گرفته بودند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.