«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه تهران را به مقصد مسکو ترک کرد تا با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده و با وی درباره توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ روابط دوجانبه و بحران سوریه گفت‌وگو کند.

بنابر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف در این دیدار گفت که هنوز فرصت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک وجود دارد.

وزیر امور خارجه روسیه که در ابتدای این دیدار صحبت می‌کرد، گفت: «ما به این دیدار به عنوان مرحله مهمی در راستای تلاش‌های مشترک اعضای باقی مانده در برجام برای حفظ این دستاورد مهم در زمینه دیپلماسی چندجانبه‌گرایی می‌نگریم.»

وی افزود: «خطی که همکاران آمریکایی با هدف از بین بردن کامل این سند مهم اتخاذ کرده‌اند کاملا ویرانگر بوده است. با این وجود ما اطمینان داریم که فرصت‌ها برای برجام با هدف بازگشت به شرایط پایدار همچنان باقی مانده و دست کم ما همانند دوستان ایرانی‌مان تمام تلاش خود را برای این هدف انجام می‌دهیم.»

وزیر امورخارجه روسیه گفت که به نظر می‌رسد چین به همراه اعضای اروپایی باقیمانده برجام مایل به حفظ این توافق هستند.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به مسکو سفر کرده، عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با همتای خود در مسکو با اشاره به سی‌امین سفرش به مسکو و قدردانی از مهمان‌نوازی مقامات روس گفت: فکر می‌کنم من رکوردهای سفرهای وزیر خارجه را به مسکو شکانده باشم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: بسیار خرسندیم که فدراسیون روسیه هم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هم در شورای امنیت با سیاست‌های غیرسازنده‌ای که دنبال شده، مقابله کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.