وب‌سایت رسمی انجمن پیشبرد علوم آمریکا گزارش داد ، یک واکسن جدید مبتنی بر نانوذرات که برای مقابله با کروناویروس ساخته شده است، در یک بررسی پیش‌بالینی توانست سطح بالایی از محافظت و ایمنی را از خود نشان دهد و واکنش‌های ضد ویروسی پادتن‌ها و سلول‌های تی را در موش‌ها برانگیزد. 

تزریق یک دوز از این واکسن نانو، به واکنش ایمنی قوی در موش‌ها منجر شد که هدف مهمی برای پژوهشگران حوزه واکسن به شمار می‌رود.

اگرچه هنوز باید پژوهش‌های بسیاری انجام شوند تا قدرت محافظتی واکسن نانو را اثبات کنند اما این واکسن می‌تواند گزینه امیدوارکننده‌ای برای کووید- ۱۹ باشد.

واکسن‌های کووید- ۱۹ برای اثبات موفقیت خود، باید پس از تزریق یک یا دو دوز بتوانند از انسان در برابر بیماری محافظت کنند و ترکیباتی را در بر داشته باشند که به راحتی قابل تهیه و تولید هستند.

"جس اراسموس"(Jesse Erasmus)، پژوهشگر "دانشگاه واشنگتن"(UW) و همکارانش، از مولکول‌های "repRNAs" استفاده کردند که می‌توانند واکنش ایمنی قوی‌تری را نسبت به "آران‌ای پیام‌رسان" (mRNAs) تولید کنند.

پژوهشگران در بررسی‌های آزمایشگاهی مشاهده کردند که تزریق یک دوز از این واکسن توانست میزان قابل توجهی از پادتن‌های مورد نیاز برای مقابله با کروناویروس را در موش‌ها تولید کند. تزریق دوز دوم، اثر واکسن را تقویت کرد و به واکنش سلول‌های تی منجر شد.

تزریق هر دو دوز واکسن، ایمن بود و واکنش‌هایی را به همراه داشت که حداقل تا ۷۰ روز پایدار بودند.

پژوهشگران در نظر دارند تا آزمایش‌های بالینی واکسن خود را به زودی آغاز کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.