محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه گفت‪:‬ با توجه به تصویب دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور درباره تامین مواد اولیه قیر رایگان برای انجام پروژه‌های بهسازی روستاها، نوسازی مدارس و ... در صحن علنی امروز، این طرح در جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این طرح مورد توجه نمایندگان قرار دارد، زیرا در صورت تصویب نهایی، می‌تواند در تکمیل و انجام پروژه‌های عمرانی بویژه در مناطق محروم و روستایی کمک بسیار خوبی باشد.

به گفته مفتح، به موجب طرح تامین قیر رایگان، ۴۸ درصد به راه‌های فرعی روستایی، ۲۵ درصد به معابر و بهسازی روستاها، برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، برای مالش پاشی مناطق مورد تایید سازمان محیط زیست، سازمان نوسازی مدارس و ... اختصاص خواهد یافت.

 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: براساس بررسی‌های امروز مشخص شد، طرح تامین قیر رایگان با برخی مواد قانون اساسی مانند اصل هفتاد و پنج مغایرت دارد و باید تامین مالی آن مشخص شود، همچنین امکان دارد در زمان بررسی این طرح در صحن علنی یا شورای نگهبان وجود ابهامات و سوالاتی آن را دچار مشکل کند.

 

وی از  تصویب کلیات طرح تامین قیر رایگان در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و گفت: قرار شد، کمیته‌ای فردا صبح این طرح را با حضور طراحان آن به صورت کامل بررسی کنند تا اشکالات آن رفع شود و بعد از بررسی و تصویب نهایی آن در جلسه روز سه‪‎‬شنبه کمیسیون، چهارشنبه در صحن علنی مطرح خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.