مهدی یعقوبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق اعلام ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا در استان و با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع این ویروس، هماهنگی‌های لازم از طریق ارسال دستورالعمل‌های بهداشتی به مناطق مختلف مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: مطابق این دستورالعمل تمامی آبخوری‌ها و آبسردکن‌ها در بوستان‌های سطح شهر نیز غیرفعال است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های موجود در بوستان‌ها گفت: اتراق و نشستن شهروندان در معابر بوستان‌ها و فضای سبز، انجام  ورزش و مراسم جمعی در این مکان‌ها ممنوع است.

وی افزود: همچنین داشتن ماسک برای تمامی افراد و مراجعین به بوستان‌ها الزامی است و پیمانکاران فضای سبز ملزم به تامین ماسک و تجهیزات برای همه کارگران مشغول فعالیت در فضای سبز هستند.

یعقوبی ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود از حضور در بوستان‌ها خودداری کرده و در صورت مراجعه علاوه بر استفاده از ماسک تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

هم اکنون مشهد و ۱۶ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۵۹ هزار و ۶۵۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌ باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۳۲ نفر رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.