بر اساس گزارش «العهد»، نمایندگان مذکور در این یادداشت اعلام کرده‌اند، رفتار دروتی شیا باید بر اساس توافقنامه وین امضا شده در تاریخ ۱۸ آوریل ۱۹۶۱ باشد که دیپلمات‌ها را به احترام به قوانین کشوری که در آن مشغول هستند و نیز عدم مداخله در امور آن کشور ملزم می‌کند.

در ادامه آمده: این بسیار ناپسند است که سفیر آمریکا در لبنان اظهاراتی درباره برخی مسایل بیان کند که لبنانی‌ها را علیه یکدیگر تحریک کند. فتنه‌انگیری و تحریک کردن در تناقض با بند «ه» ماده سوم توافقنامه مذکور است.

فراکسیون مذکور اعلام کرد، اگر سفیری اظهاراتی مشابه اظهارات سفیر آمریکا در لبنان بیان می‌کرد اقداماتی سریع علیه وی اتخاذ می‌شد که کمترین آنها فراخواندن و تسلیم یادداشت رسمی با لحن تند به وی بود.

 فراکسیون الوفاء للمقاومه ضمن محکوم کردن اظهارات دروتی شیا اعلام کرد، وی باید حد خود را بداند، دولت لبنان «حاکمیت» و ملت لبنان «کرامت» دارد و ابدا نباید در برابر این اظهارات تحریک‌آمیز سستی به خرج داد یا تبانی کرد.

شیا اخیرا در گفت‌وگو با شبکه‌ای سعودی اظهارات تندی علیه حزب‌الله و دبیرکل آن مطرح کرد. این رفتار باعث شد یک قاضی لبنانی حکم ممنوعیت وی از مصاحبه با رسانه‌های لبنانی را صادر کند اما این قاضی بعدا ناچار به استعفا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.