«جمال عرف» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: تعیین تکلیف حوزه‌های انتخابیه که نمایندگانشان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند یا اعتبارنامه منتخبش رد شده است در قالب انتخابات میاندوره‌ای مجلس یازدهم همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.  

معاون سیاسی وزارت کشور درباره احتمال تعویق انتخابات ۲۱ شهریورماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: فعلا  انتخابات در همان تاریخ مقرر برگزار می‌شود اما در هر حال تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

عرف ادامه داد: اگر ستاد به ما بگوید می‌توانید انتخابات را برگزار کنید ما هم برگزار می‌کنیم و اگر هم بگوید به دلیل احتمال شیوع بیماری، انتخابات نباید در آن زمان برگزار شود ما هم برگزاری آن را به زمان دیگر موکول می‌کنیم.

به  گزارش ایرنا، صبح امروز عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت. همچنین پیشتر فاطمه رهبرمنتخب مردم تهران و محمدعلی رمضانی دستک نماینده مردم آستانه اشرفیه به دلیل مبتلا شدن به این ویروس جان خود را از دست داده بودند.

همچنین غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران به دلیل رد اعتبارنامه و سینا کمالخانی نماینده مردم تفرش به دلیل فاقد اعتبار بودن مدرک تحصیلی از راهیابی به مجلس یازدهم بازماندند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.