دکتر سعید نمکی در نامه ای به دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد، بر رعایت کامل دستورالعمل ها، فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی به منظور مراقبت از سلامت داوطلبین شرکت کننده تاکید کرد.

وزیر بهداشت در این نامه تاکید کرده است: قبل از برگزاری امتحانات، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل برگزاری بازدید و چیدمان، تهویه و شرایط محیطی و انطباق آن با پروتکل های ابلاغی بررسی و اعلام شود.

نمکی یادآور شده است: توصیه های لازم و نیروی انسانی کافی جهت اطلاع رسانی به خانواده ها و داوطلبین جهت عدم تراکم و احتمال سرایت ویروس قبل و حین ورود به مراکز برگزاری امتحان فراهم شود.

وزیر بهداشت در این نامه خطاب به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تاکید کرده است: در تمام حوزه ها ناظر واجد شرایط جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، پیشگیری از آلودگی ناشی از زمان تغذیه داوطلبان و همچنین کنترل رفتار مراقبین و برگزار کنندگان و توزیع اوراق حضور فعال داشته، هرگونه عدم انطباق با موازین بهداشتی سریعاً تذکر داده شود و در صورت کمبود نیرو می توانید از دیگر دستگاهها کمک بگیرید.

وی خاطرنشان کرده است: همچنین در زمان خاتمه آزمون و خروج داوطلبین در خارج از حوزه امتحانی از هرگونه گردهمایی و تجمع باید جداً جلوگیری شود و لازم است روزهای قبل از برگزاری در برنامه های مختلف صدا و سیما و همچنین از طریق شبکه های مجازی، اطلاع رسانی و آموزش کافی جهت داوطلبین و خانواده های آنها صورت گیرد تا از پیشگیری حداقل آلودگی نیز مطمئن شویم.

نمکی تاکید کرده است: اجرای این دستورالعمل در استان ها به عهده روسای دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.