نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق از شهید و زخمی شدن 10 نیروی الحشد الشعبی بر اثر انفجار دو بمب دستی در نخستین روز از چهارمین مرحله از عملیات ابطال العراق خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خون‌های جدیدی خاک گرانقدر سرزمینمان را در عملیات ابطال العراق آبیاری کردند و سه رزمنده بر اثر انفجار دو بمب دستی کاشته در مسیر عبور خودروهای نظامی به شهادت رسیده و هفت نفر دیگر از آنها مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بمب دستی اول بر سر راه کاروان تیپ 16 الحشد الشعبی در غرب دریاچه حمرین منفجر شد که با شهادت سه نفر از رزمندگان الحشد و زخمی شدن پنج نفر دیگر و تخریب دو خودروی نظامی آنها همراه شد.

بر اساس این بیانیه بمب دستی دوم هم در مسیر نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم منفجر شد که با زخمی شدن دو نفر از این نیروها و تخریب یکی از خودروها در منطقه امام شیخ بابا و در ضمن منطقه فرماندهی عملیات دیالی رخ داد.

یگان‌های تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز شنبه پنج روستا را در شرق «حاوی العظیم» واقع در استان «دیالی» پاکسازی کردند و دو بمب جاسازی شده داعش را خنثی کردند.

سرلشکر ستاد «عبد الامیر کامل الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، امروز شنبه از آغاز عملیات پاکسازی و تعقیب و گریز عناصر سازمان تروریستی داعش در خط مرزی با ایران خبر داد و گفت: «صبح امروز مرحله چهارم عملیات ابطال العراق (قهرمانان عراق) با هدف تعقیب و گریز بقایای تروریست‌ها، برقراری امنیت و ثبات در استان‌ دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند (مناطق حائل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه) آغاز شد».

 

 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.