سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت‌وگوی اینستاگرامی درباره برگزاری کنکور و آزمون‌های سراسری توضیح داد: بزرگترین آرزوی من حفظ سلامت فرزندان این سرزمین است و یکی از نگرانی‌هایی که به من منتقل شده بود، احتمال آلودگی فرزندان ما در شرایط برگزاری کنکورهاست. امروز از معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان سنجش دعوت کردیم و جلسه طولانی برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری آزمون دکترا، یکی از صحبت‌ها در مورد کنکور دکترا بود که گفتند طراحان سوال در قرنطینه هستند و برای دانشجویان داوطلب کنکور دکترا زمان برای تصمیم‌گیری کوتاه است و احتمال از دست رفتن زمان و هزینه مطرح است.

وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر (غروب شنبه) نشستی داریم که به ما اعلام شود با چه مکانیزمی می‌توان هم به دانشجویان و هم به خانواده‌های آنها اطمینان بدهیم که کمترین آسیب را خواهند دید و هم از برگزاری این رقابت کشوری محروم نشویم.

نمکی اظهار کرد: احتمال این‌که از ۱۵ شهریور، همزمانی کووید ۱۹ با آنفلوآنزای فصلی را داشته باشیم، بعید نیست. بنابراین طولانی شدن این زمان و رفتن به سمت فصل آنفلوآنزا جدی است و نباید از آن غافل باشیم. طولانی شدن این دوران می‌تواند مصادف با حذف این بحث در سال جاری باشد.

وی افزود: امروز به محض آنکه جلسه تمام شد، با توجه به دستور رئیس جمهوری، در اولین فرصت مناسب به خانواده‌ها اعلام خواهیم کرد که چه شرایطی مناسب برگزاری کنکور خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: این را بدانید که راضی به دغدغه خاطر هیچکس در این کشور نیستیم و اولین مدافع سلامت تک تک شهروندان این سرزمین هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.