مصطفی میرسلیم طی نامه‌‌ای انتقادی از کاندیداتوری ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انصراف داد.

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران در نامه‌ای به هیات‌رئیسه مجلس انصراف خود از نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ را اعلام کرد.

متن کامل نامه میرسلیم به شرح زیر است:

«‌ هیات‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

به استحضار می‌رساند اینجانب انصراف خود را از نامزدی برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ تقدیم می‌کنم.

توضیح اینکه حساسیت و اهمیت اقدامات این کمیسیون ایجاب می‌کند که شایسته‌ترین فرد برای ایفای خدمات مدیریتی آن انتخاب شود و لذا قانونگذار وظیفه تشخیص آن فرد را به عهده هیات‌رئیسه محترم قرار داده است و تایید آن با رای مجلس انجام می‌گیرد. تشخیص شایستگی را هیات‌رئیسه محترم باید بر مبنای ملاک‌های که به وظایف کمیسیون اصل ۹۰ برمی‌گردد با تدوین جدول امتیازات داوطلبان انجام می‌داد و کارشناسانه مشخص می‌کرد که چه نامزدهای مناسب‌ترند. این کار را نباید خود نامزدها مدعی شوند چون قبیح است و نباید به صحن مجلس واگذار کرد زیرا گرفتار رایزنی‌های غیررسمی خارج از قواره‌های شایسته سالاری می‌شود.

نتیجه اینکه هیات‌رئیسه در معرفی شایسته این نامزد یا نامزدها کوتاهی کرده و این نقطه قوتی برای آن هیئت محترم محسوب نمی‌شود البته یادآوری می‌کند که همه نامزدها با حسن ظنی که به یکدیگر دارند از تصمیم بر حق هیات‌رئیسه استقبال می‌کردند اما این روش هیات‌رئیسه مبنی بر معرفی همه نامزدها به مجلس و سرباز کردن مسئولیت، نوعی توهین به نامزدها ریاست کمیسیون محسوب می‌شود گویا همه پافشاری در نیل به ریاست دارند.

موفقیت‌های آینده آن هیات‌رئیسه را در ارائه خدمات مدیریتی به جا و به موقع از خدای متعال مسئلت می‌کنم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.