پلیس و ارتش آفریقای جنوبی بعد از دریافت گزارش تیراندازی در یکی از شعب کلیسای بین‌المللی «پنتاکوستال» در شهر «زوربکوم» در این کشور، در محل حادثه حاضر شدند و ۴ قربانی را در خودرویی یافتند که به آن‌ها تیراندازی شده و بدنشان سوزانده شده بود و یک نگهبان امنیتی هم در داخل خودروی دیگری بر اثر تیراندازی جان باخته بود.  همچنین بر اثر این حادثه ۶ نفر دیگر زخمی شده بودند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، به گفته پلیس، مردان، زنان و کودکانی که به گروگان گرفته شده بودند و ظاهراً در همین کلیسا زندگی می‌کردند، نجات یافتند. مشخص نیست تعداد آن‌ها چند نفر بوده است.

بنابر اعلام پلیس این احتمال وجود دارد که علت حمله افراد مسلح به این کلیسا درگیری بین اعضای این کلیسا بوده باشد. این کلیسا یکی از بزرگترین و ثروتمندترین کلیساهای آفریقای جنوبی است.

در تصاویری که پلیس از این حادثه در توییتر منتشر کرده است، بیش از ده مرد که تسلیم شده و روی زمین دراز کشیده‌اند و اسلحه‌های آن‌ها دیده می‌شود. به گفته پلیس، واکنش نیروهای امنیتی مانع خونریزی بیشتر در جریان این حادثه شد. در بین کسانی که بازداشت شده‌اند، اعضای پلیس و نیروهای امنیتی هم وجود دارند.

بنابر اعلام رسانه‌های محلی، این اولین بار نیست که شعبات این کلیسا در این منطقه در سال‌های اخیر صحنه چنین خشونت‌هایی بوده است. در سال ۲۰۱۸ یک روزنامه محلی از اختلافات در پی مرگ رئیس این کلیسا در فوریه سال ۲۰۱۶ خبر داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.