سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز قیام مسجد گوهرشاد که با حضور جمعی از زنان و دختران محجبه مشهدی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در ایوان مقصوره این مسجد برگزار شد افزود: شهادت شهدای مظلوم قیام مسجد گوهرشاد و هتک حرمت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای حفظ چادری بود که اکنون بر سر بانوان کشور است.  
وی ادامه داد: تنها راه برای نابودی انقلاب برچیدن سفره دین از جانب جوانان و برداشتن حجاب است لذا مراقبت کنید که پیاده نظام دشمن نشوید، چرا که دشمنان اسلام هنوز دست از کار نکشیده‌اند و برای رواج بی‌حجابی در نسل شهدای مظلوم در حال برنامه ریزی و اجرای سیاست‌های خصمانه استکباری هستند.
امام جمعه مشهد گفت: مردم مؤمن و انقلابی ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مقابل گلوله‌های ارتش رضاخان برای دفاع از حجاب و نوامیس شیعه ایستادند.
وی افزود: وقتی مردم مؤمن و انقلابی جسارت مستکبران را از طریق کشف حجاب برای براندازی اسلام مشاهده کردند، با نیروی تقوا و اراده پولادین، در شرایطی نابرابر با زره ایمان و باورمندی به ارزش‌های اسلامی در مقابل دشمنان خدا ایستادند و به مقام شامخ شهادت نائل شدند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از مدرنیته به‌ عنوان ابزاری برای سلطه بر سایر کشورها استفاده کرده و برای اجرای نیات استعماری خود به دنبال مدرنیزاسیون کشورهای جهان سوم بودند، تا از این طریق فرهنگ غربی را در این کشورها تثبیت کنند، اما فرهنگ‌های بومی و دینی هر کشور را به عنوان مانعی بزرگ بر سر راه تسلط خود بر این کشورها می‌دیدند.
وی گفت: استکبار جهانی و دشمنان اسلام برای مقابله با فرهنگ‌های بومی و دینی هر کشور، سه راهکار نفوذ در تعلیم و تربیت، ترویج آداب و رسوم فرهنگ غربی از طریق نخبگان هر کشور و اعمال زور و قدرت را در دستور کار خود قرار دادند.


آیت الله علم الهدی افزود: راهکار نفوذ در آموزش و پرورش و ترویج آداب، رسوم و فرهنگ غربی از طریق نخبگان سیاسی، در زمان سلاطین قاجاری از جمله ناصرالدین شاه شروع شد اما راهکار سوم که اعمال زور و قدرت بود در دوران رضاخان اجرا شد.
وی ادامه داد: اولین مسئله در فرهنگ بومی و دینی کشور ایران حجاب زنان است که موجب توسعه دین، مانع از بی‌بند و باری و فحشا است و  رضاخان طی سفر به ترکیه و دیدار با آتاتورک پس از برگشت به ایران، با شگرد ترویج آداب، رسوم و فرهنگ غربی و کشف حجاب توسط نخبگان سیاسی، مقدمات ترویج بی‌حجابی را در ایران با کشف حجاب دختران دانش‌آموخته و اعضای خانواده خود آغاز کرد.
امام جمعه مشهد گفت: پس از این اتفاق جمعی از علمای شیراز، تبریز و مشهد به آن اعتراض نموده و علیه آن قیام کردند اما فشار برای کشف حجاب نسبت به سایر شهرها در شهر مشهد مقدس بیشتر بود و آیت‌الله شیخ حسین قمی از مراجع و علمای مشهور مشهد برای مذاکره با رضاخان جهت جلوگیری از اجرای این سیاست استکباری به تهران رفت اما اجازه دیدار نیافت و ایشان را در منزلی در شهر ری محاصره کردند و مردم مشهد برای حمایت از ایشان و جلوگیری از گسترش کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و گروهی نیز به‌ محض اطلاع از این تجمع از اطراف مشهد خود را به مشهد و مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی رساندند.
وی افزود: شهربانی به ‌محض اطلاع از این تجمع با تعدادی از مأموران برای متفرق کردن مردم در مسجد گوهرشاد حاضر شد اما طی درگیری‌های صورت گرفته حریف مردم نشد و سپس نیروهای ارتش با استقرار در پشت بام‌ مسجد گوهرشاد همه مردم را به رگبار گلوله بستند و به خاک و خون کشیدند و پیکر نیمه جان این شهدای مظلوم را بدون تحویل به خانواده آنها در گودالی در اطراف مشهد زنده به گور کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.