نتایج نظرسنجی «ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس» که روز جمعه منتشر شد نشان داد ۶۷ درصد شرکت‌کنندگان از نحوه مقابله ترامپ با بحران کرونا در آمریکا رضایت ندارند و تنها ۳۳ درصد از عملکرد وی اعلام رضایت کردند. این میزان اختلاف، بالاترین میزانی است که از زمان آغاز نظرسنجی‌های ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس در خصوص همه‌گیری کرونا در ماه مارس، به ثبت رسیده است.

همین درصد یعنی ۶۷ درصد از کسانی که در نظرسنجی مذکور شرکت کردند، از عملکرد ترامپ در ارتباط با مسائل نژادی در میانه اعتراضات علیه خشونت پلیس و بی‌عدالتی نژادی در این کشور که از اواخر ماه می بعد از قتل «جورج فلوید» آغاز شد، اعلام نارضایتی کردند. تنها ۳۲ درصد گفتند که در این خصوص از عملکرد دولت وی راضی هستند.

این نظرسنجی بین ۸ تا ۹ جولای با شرکت ۷۱۱ بزرگسال انجام شد و حاشیه خطای آن مثبت یا منفی ۴.۱ درصد بود.

نتایج این نظرسنجی در حالی انجام شده که این دو بحران در ماه‌های اخیر آمریکا را به شدت درگیر کرده و حالا با خیزش کرونا در مناطق جنوبی و غربی این کشور، فرمانداران ناچار شده‌اند طرح‌های بازگشایی اقتصادی را به تعویق بیندازند.

در این میان واکنش ترامپ به همه‌گیری و اعتراضات به شدت زیر تیغ انتقادات قرار دارد. او از قبول این مسئله که بحران کرونا همچنان آمریکا را تهدید می‌کند، سر باز می‌زند و اصرار به بازگشایی دارد. رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای اخیر علیرغم هشدارها، اصرار دارد که دانش‌آموزان و دانشجوها به مدارس و دانشگاه‌ها بازگردند. وی دیروز در توییتی تهدید کرد که اگر این اتفاق در پاییز نیافتد، به بخش آموزش بودجه‌ای اختصاص نخواهد داد.

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (شنبه) گزارش کرد که در شبانه‌روز گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۳۴ هزار و ۶۷ نفر افزایش یافت. این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به سه میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۵۶ نفر رسیده است.

خبرگزاری رویترز نیز بر اثر آمار و ارقام خود گزارش کرد که برای سومین روز متوالی، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا از ۶۰ هزار نفر فراتر رفت و روز جمعه دستکم ۶۲ هزار و ۵۰۰ مورد جدید در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند.

روز جمعه به وقت محلی، هفت ایالت آلاسکا، جورجیا، لوئیزیانا، مونتانا، اوهایو، یوتا و ویسکانسین، در آمار روزانه مبتلایان به کرونا رکورد جدیدی ثبت کردند.

اخیراً شبکه آمریکایی «سی ان ان» در گزارشی از بحران همه‌گیری کرونا در زندان‌های آمریکا به دلیل تراکم جمعیت و نبود امکانات مبارزه با این بیماری خبر داده که جان زندانیان را تهدید می‌کند.

تحلیل محققان دانشکده بهداشت عمومی «جانز هاپکینز بلومبرگ» نشان داده «تعداد ساکنان زندان‌های آمریکا که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده، ۵.۵ برابر جمعیت ایالات متحده است.» محققان اعلام کردند این نتیجه می‌تواند از این هم بدتر باشد زیرا بسیاری از زندان‌ها آزمایش کرونا را یا انجام نمی‌دهند یا تنها افراد دارای علامت را آزمایش می‌کنند.

علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده، اختلاف‌نظرات زیادی در میان مقام‌های آمریکایی در خصوص موضوعاتی چون بازگشایی مدارس و کسب‌ و کارها و زدن ماسک در ملاء عام وجود دارد و این در حالی است که تقریباً کارشناسان بهداشت در خصوص استفاده از ماسک بعنوان یکی از مؤثرترین شیوه‌های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اتفاق‌نظر دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.