به گزارش پایگاه خبری النشره، دیاب در پی گفت‌وگو با «عبداللطیف دریان‌ علی» مفتی اهل سنت لبنان با تاکید بر عدم استعفای دولت خود، خاطر نشان کرد که دولت لبنان با تمام توان در تلاش است مشکلات اقتصادی لبنانی‌ها را کاهش دهد.

نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که تمام اقدامات لازم برای حل مشکلات اقتصادی از جمله اعطای کمک‌های مالی و بسته‌های غذایی به خانوارهای نیازمند، تخصیص هزار و ۲۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی و صنایع و تهیه پیشنویس قانون حمایت ۵۰۰ میلیاردی از مدارس در حال انجام است.

وی در پی حواشی پیش‌آمده در خصوص اظهارات مداخله‌جویانه سفیر آمریکا در بیروت و حکم دادگاه لبنان علیه وی نیز گفت: با «دورتی شیا» سفیر آمریکا دیدار کردم و در خصوص برخی موضوعات رایزنی کردیم و سفیر آمریکا نیز برای کمک به لبنان ابزار آمادگی کرد.

نخست‌وزیر لبنان به موضوع مذاکره با صندوق بین‌المللی پول هم اشاره و خاطر نشان کرد که گفت‌وگوها با این نهاد را با هدف اصلاحات اساسی مدنظر و برنامه‌ای که باید با یکدیگر بر سر آن به توافق برسیم، آغاز کرده‌ایم.

لبنان چندین ماه است که به شدت دچار رکود اقتصادی و بحران مالی شده و با کاهش ارزش لیره در برابر دلار، کمبود شدید نقدینگی و کاهش قابل توجه ارز خارجی مواجه است. موضوعی که باعث فشار مضاعف بر دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور شده و برخی نیز به شایعه استعفای وی نیز دامن زدند.

در همین حال شیخ «نعیم قاسم» معاون حزب‌الله در واکنش به برخی صحبت‌ها مبنی بر استعفای دولت گفت که این سخنان تنها تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی است که نشان دهنده آرزوهای «دوروتی شیا» سفیر آمریکا و دیگر افراد مانند اوست.

وی افزود، این دولت به کار خود ادامه می‌دهد و باید با فرصت دادن از آن حمایت شود؛ آنچه امروز سفیر آمریکا انجام می‌دهد دلیل بر عقب‌‎نشینی تاکتیکی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.