نشریه نیوزویک گزارش داد،  جسیکا مک نالتی، فرمانده نیروی دریایی آمریکا و سخنگوی پنتاگون در واکنش به توافق نظامی جدید میان ایران و سوریه به این نشریه گفت که علیرغم این توافق همکاری جدید میان ایران و سوریه در زمینه دفاعی، "ماموریت نیروهای آمریکا امروز در سوریه همان طوری است که در سال ۲۰۱۴ شروع کردند و آن امکان پذیر کردن شسکت پایدار داعش بود".

 

این سخنگوی پنتاگون ادامه داد: کارکنان نظامی آمریکا به اجرای عملیات شکست داعش در سوریه همراه با نیروهای کهنه سرباز بومی در شمال شرقی سوریه و حوالی مقر نظامی التنف ادامه خواهند داد.

بر اساس این گزارش، واکنش پنتاگون به این همکاری در پی این مطرح می شود که سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سفر به سوریه با علی ایوب، وزیر دفاع این کشور دیدار و طرفین در زمینه گسترش‌ همکاری‌های نظامی توافقنامه امضا کردند.

توافق‌نامه همکاری ایران و سوریه بر گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی در زمینه‌ فعالیت نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها تأکید دارد.

در گفت‌وگوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع سوریه دو طرف اوضاع سوریه را مورد بررسی قرار دادند و  برضرورت خروج نیروهای بیگانه‌ای که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند تاکید کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین تأکید کرد:‌ مردم و کشورهای منطقه از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های آمریکا ادامه دارد.

سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد: توافق امضا شده اراده ما را برای همکاری مشترک در زمینه مقابله با فشارهای آمریکا بالا می‌برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.