تا کنون۱۲,۵۰۹,۵۰۳  تن مبتلا و ۵۵۹,۶۹۴ تن بر اثر بیماری کووید۱۹ جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

داده های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که روز پنجشنبه رکورد تازه ای از موارد جدید ابتلا به  بیماری کووید ـ 19  در این کشور به ثبت رسیده است.

بنا به این داده ها تنها ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۶۵ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده شناسایی شده است. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا از سه میلیون و ۱۱۰ هزار نفر فراتر رفت. رکورد قبلی شناسایی موارد جدید ابتلا به بیماری همه گیر بیماری کووید ـ 19  در ایالات متحده روز سه شنبه با ۶۰ هزار و ۲۰۰ مورد جدید به ثبت رسیده بود.

ساکنان ایالت های جنوبی و غربی آمریکا طی چند هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا بوده اند. متخصصان همه گیری و بیماری های عفونی در ایالات متحده از احتمال افزایش تعداد قربانیان روزانه شیوع این ویروس مانند شمار مبتلایان روزانه ابراز نگرانی کرده اند.

با ادامه افزایش شیوع کرونا متخصصین خواستار تعطیلی شده اند. به گزارش واشنگتن پست، با افزایش شمار ابتلا و میزان بستری متخصصین موسسه سلامت جهانی گفته اند که تعطیلی در ایالت های فلوریدا، آریزونا، جورجیا، لوئیزانیا و کارولینای جنوبی باید اجباری شود.

به گزارش چاینادیلی، آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اختلافات حزبی را عامل دشواری مبارزه با ویروس کرونا در این کشور خواند.

فائوچی گفت: باید چشمانتان را بسته و گوش‌هایتان را بگیرید تا تصور کنید در جامعه‌ای پر از تفرقه زندگی نمی‌کنید.رئیس مؤسسه ملی آلرژی آمریکا گفت: باید این فرض را در نظر بگیرید که اگر این اختلافات وجود نداشت، رویکرد هماهنگ‌تری در مقابله با ویروس کرونا داشتیم. از عملکرد دولت آمریکا در مدیریت شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده و گفت: هنگامی که خودمان را به‌عنوان یک کشور با دیگر کشورها مقایسه کنیم، می‌بینیم کشورمان عالی عمل نکرده است یا بهتر بگویم که اصلا عالی عمل نکرده‌ایم.

شمار مبتلایان بیماری کووید ـ 19 در این کشور با ثبت 34,823 مورد تازه به3,254,822 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته415 نیز تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 136,237  تن برسد.

برزیل

پافشاری‌های بولسونارو بر تصمیم گیری‌های نادرست خود در مدیریت فاجعه بار شیوع کرونا و اختلاف نظرها که موجب استعفای دو وزیر بهداشت در کمتر از یک ماه شد، تا جایی پیش رفته است که نه تنها در چالشی‌ترین بحران بهداشتی حاضر در کشور، صندلی ریاست وزارت بهداشت خالی مانده است بلکه با گذشت چند روز از ابتلای قطعی این رئیس‌جمهوری به کرونا، بولسونارو به تاثیر مثبت درمان خودسرانه خود با استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین پرداخت و گفت: به همه کسانی که علیه هیدروکسی کلروکین بودند با تاسف باید بگویم که حال من خوب است. بر اساس مطالعات انجام شده تاثیر این دارو به عنوان درمان قطعی بیماری کووید-۱۹ در هاله ای از ابهام است و نتایج مثبت آن تا کنون ثابت نشده است.

ایالت سائوپائولو به عنوان مرکز تجاری برزیل که حدود 46 میلیون نفر جمعیت دارد، بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است. 349 هزار 715 تن در این ایالت به کرونا مبتلا شده و 17 هزار و 118 تن نیز بر اثر آن جان باخته‌اند.

شمار مبتلایان بیماری کووید ـ 19 در این کشور با ثبت9,867  مورد تازه به 1,768,970 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 152تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم  69,406 تن برسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، جمعه اعلام کرد که تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی روز گذشته در این کشور 6 هزار و 635 مورد افزایش یافته تا تعداد کل مبتلایان به این عفونت در سراسر روسیه به 713 هزار و 936 برسد. در شبانه روز گذشته نیز 174 تن جان باختند تا شمار کلی تلفات به 11,017 برسد.

ضمن اینکه، رشد روزانه شیوع بیماری کووید-19 برای چهارمین روز متوالی از 0.9 درصد تجاوز نکرده است.

 بر اساس این اطلاعات، به طور خاص، 637 مورد جدید در شهر مسکو، 300 مورد در سن پترزبورگ، 275 در منطقه سه‌وردلوفسک، 263 در جمهوری خودمختار خانتی-مانسیسک، 240 در منطقه آلتایسک ثبت شده است.

در مجموع، در حال حاضر 213 هزار و 855 نفر در سراسر روسیه در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شد، تعداد بیماران بهبود یافته در روسیه نیز در طول 24 ساعت گذشته 7 هزار و 752 نفر افزایش یافت تا تعداد کلی افراد درمان شده از عفونت کرونا به 489 هزار و 68 نفر افزایش یابد.

هند

این کشور نیز به طور روزانه با افزایش تعداد مبتلایان روبرو است. هند به رغم اجرای یکی از گسترده‌ترین قرنطینه‌های جهان در پایان ماه مارس و زمانی که کمتر از ۱۰۰۰ مبتلا به کرونا در این کشور وجود داشت، در توقف روند مبتلایان جدید ناکام مانده است. نارندرا مودی، نخست وزیر هند مجبور به رفع محدودیت‌ها در ماه ژوئن شد تا اقتصاد کشور را که در بیش از چهار دهه برای نخستین بار تحت فشاری این چنینی قرار گرفته بود، نجات دهد. 

با ادامه روند تغییر کانون شیوع جهانی کرونا، هند به یکی از کشورهایی که به شدت درگیر شیوع کرونا شده، تبدیل شده است. شیوع این بیماری در چین آغاز شد، به اروپا گسترش یافت و در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه‌ای مانند برزیل و هند که سیستم مراقبت‌های بهداشتی ضعیف‌تری دارند، در حال گسترش است. از اواخر ماه مارس، ایالات متحده آمریکا بیشترین موارد ابتلا را در سطح جهان داشته و هنوز هم با سرعت به شمار مبتلایان جدید روزانه این کشور اضافه می‌شود.

شمار مبتلایان بیماری کووید ـ 19 در این کشور با ثبت 26,651 مورد تازه به 821,493 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 521تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 22,144  تن برسد.

پاکستان

درحالیکه دولت پاکستان محدودیت‌های کرونایی را به تدریج کاهش داده، اما با جایگزین کردن قرنطینه هوشمند، آمار روزانه مبتلایان به کرونا را هم کاهش داده است. مقامات سازمان بهداشت جهانی نیز روز گذشته عملکرد دولت پاکستان برای مهار کرونا و ایجاد توازن میان فعالیت‌های اقتصادی و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را مثبت توصیف کردند.

شمار مبتلایان بیماری کووید ـ 19 در این کشور با ثبت  مورد تازه به تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم   تن برسد.

بنگلادش

شمار مبتلایان بیماری کووید ـ 19 در این کشور با ثبت2,949  مورد تازه به178,443 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 37تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 2,275  تن برسد.

مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک نیز در بیانیه‌ای از افزایش 730 موردی مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 33 هزار و 526 نفر رسیده است. 

همچنین با ابتلای 7 هزار و 280 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 282 هزار و 283 نفر افزایش یافته است.

تاکنون 172 هزار و 230 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته‌اند. اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

شیلی

شمار مبتلایان بیماری کووید ـ 19 در این کشور با ثبت3,058  مورد تازه به 309,274 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز99 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 6,781  تن برسد.

عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری عاجل، وزارت بهداشت عربستان همچنین اعلام کرد: براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۵۹ نفر دیگر به ویروس کرونای جدید مبتلا شدند و ۵۱ نفر نیز جان باختند.براساس گزارش این وزارتخانه سعودی، شمار کلی جان باختگان کرونا با آمارهای امروز به ۲۱۵۱ نفر و شمار کلی مبتلایان نیز به ۲۲۶۴۸۶ نفر رسید.

در عربستان همچنین  تاکنون ۱۶۳۰۲۶ نفر از بیماری کووید۱۹بهبود یافته اند.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسید.  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تا کنون ۲۱۵ هزار و ۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما سه هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران آزمایشگاهی ما تا کنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 لاری اظهار داشت: همانند روزهای گذشته استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز و استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند. 

وی در پایان یادآور شد: توصیه اکید وزارت بهداشت در این شرایط، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری به ویژه سفر به استانهای خراسان رضوی و مازندران است. همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها می تواند خطر ابتلا به کرونا را به کمترین حد ممکن برساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.