با توجه به شیوع کرونا و لغو اکثر رقابت‌های ورزشی، رشته شطرنج از جمله ورزش‌هایی بود که در اوایل کار با وجود لغو شدن بازی‌ها به صورت آنلاین رقابت‌های خود را ادامه داد.

سارا سادات خادم‌الشریعه، بانوی شطرنج‌باز ایران که مدتی است در مسابقات رسمی حضور نداشته، تصمیم گرفت در رقابت‌های شطرنج آنلاین سرعتی بانوان شرکت کند.

در مرحله سوم این مسابقات بانوی شطرنج‌باز ایران در اولین دور با پیروزی ۷ بر ۶ در برابر حریف آمریکایی راهی مرحله بعد شد. در دور بعد خادم الشریعه به مصاف جو ونجون چینی رفت. بانوی شطرنج باز ایران توانست با یک پیروزی ارزشمند این شطرنج باز چینی و قهرمان جهان را شکست دهد.

خادم الشریعه که موفق شده بود به نیمه نهایی مسابقات آنلاین شطرنج راه پیدا کند به مصاف هو یفان ، بانوی شماره یک شطرنج جهان رفت.بانوی اول شطرنج ایران مقابل این شطرنج باز چینی با نتیجه هشت بر دو شکست خورد و از صعود به فینال این مسابقات باز ماند.

با این نتایج خادم الشریعه باید در دیدار رده بندی به مصاف الکساندرا کاستنیوک، قهرمان سابق بانوان جهان از روسیه برود. همچنین فینال این مسابقات بین هو یفان و کاترینا لانگو برگزار خواهد شد.

این مسابقات آنلاین در چهار مرحله پیگیری می‌شود که در هر مرحله ۱۶ بازیکن به صورت حذفی بازی خواهند کرد. این مسابقات تا ۳۰ تیر ادامه خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.