مرجان شاکری درباره این حادثه بیان کرد: در پی وقوع آتش سوزی در مناطق آزاد خَبر از توابع شهرستان بافت کرمان (منطقه پشتکوه خبر) و فراخوان نیروهای سختکوش منابع طبیعی استان از اداره‌کل حفاظت محیط زیست برای کمک در فرونشاندن این آتش نیروهای حفاظ طبیعت محیط زیست استان کرمان به سرعت بسیج و برای اعزام به منطقه وقوع حادثه آماده شدند. 

وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های مداوم، یک فروند بالگرد از شرکت هواپیمایی ماهان برای اعزام نیروها به ارتفاعات در کمترین زمان ممکن در نزدیکترین منطقه به پارک ملی در شهرستان بافت مستقر شده بود در اختیار محیط زیست قرار گرفت و نیروها به سرعت به منطقه حادثه اعزام شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: هم اکنون نیروها در منطقه حاضر و در حال مهار آتش هستند و با توجه به گستردگی آن در ارتفاعات و بنا به اعلام مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان وجود این بالگرد در این عملیات بسیار موثر و راهگشا بوده است.

پارک ملّی خَبْر یک منطقه حفاظت‌شده در بخش خبر از شهرستان بافت، استان کرمان با مساحت حدود ۱۲۰ هزار هکتار است. در داخل این پارک پنج قطعه پناهگاه حیات وحش با نام روچون قرار گرفته‌است (بر گرفته از نام روستای رُچان است) که مساحت آن‌ها جمعاً به ۵۰ هزار هکتار می‌رسد.

این پارک به دلیل دارا بودن تنوع زیستی ناشی از وجود ارتفاعات، دشت‌های متعدد، حوزه‌های آبخیز متنوع، در استان و کشور کم‌نظیر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.