هومن افاضلی سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان اظهار کرد: دیدار هفته قبل با استقلال که برگزار نشد، مقداری در ریتم حرکتی ما تاثیرگذار بود و باعث شد ریتم ما کند شود. تمرینات ما تا حدی این قضیه را جبران کرده است. سپاهان تیم باکیفیتی است و موفق‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارد. من سال ها است که قلعه‌نویی را می‌شناسم و مربی بزرگی است و در هر تیمی، هم در حال و هم در آینده‌اش تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: سپاهان بهتر از پارسال شده است اما نسبت به کیفیت این تیم، هنوز نتوانسته اندازه آن امتیاز جمع کند. برای این دیدار ۷ مصدوم داریم اما محرومی نداریم. شاید بتوانیم به دو بازیکن مصدوم خود که تازه بهبود یافته‌اند دقایقی بازی دهیم.

او درباره مشکلات مالی تیمش و آمدن بهرام رضاییان به این باشگاه گفت: به هر حال خوب است که آدم مدیری فوتبالی باشد و این باعث می‌شود کمی فشار از ما کاهش پیدا کند و شانس ما برای تمرکز روی فوتبال بیشتر می‌شود. مشکلات ما هنوز پابرجاست اما با آمدن رضاییان کمی اوضاع بهتر شده است. امیدوارم به تیم ما کمک کند تا با وضعیت بهتری چند بازی آخر را با موفقیت به پایان برسانیم.

افاضلی در خصوص این که احتمال داشت بازی پارس جنوبی و استقلال ۳ بر صفر اعلام شود اما این اتفاق نیفتاد و حواشی زیادی ایجاد شد، تصریح کرد: شاید درست نباشد که درباره اتفاقات بازی با استقلال صحبت کنم. از نظر من وضعیت بازی با استقلال کاملا روشن است و دلایل واضحی هم برای نتیجه بازی است؛ هم حقوقی و هم در سایر موارد. زمانی پای آدم‌هایی به وسط می‌آید که سبقه مشخصی دارند و می‌خواهند سرپرستی خود را با جلب نظر بالادستی به ریاست تبدیل کنند. آنها قبلا هم مدیریت باشگاه‌های بزرگی دست‌شان بوده و آن‌ها را نابود کرده اند، صبح به فدراسیون فوتبال می‌روند و اختیارشان را ترخیص می‌کنند و شب مصاحبه می‌کنند که این‌ها درست نیست و در این قضیه کاملا حق با ما بود. من به عنوان مربی پارس جنوبی می‌گویم که دیگر با استقلال بازی نمی کنیم و حتی اگر قرار باشد بازی ۳ بر صفر به نفع آن‌ها اعلام شود، ما بازی نمی کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه پارس جنوبی پشت این تصمیم من است و ما دیگر با استقلال بازی نمی کنیم. اگر در بررسی این پرونده که شواهد کافی را دارد، قصوری صورت بگیرد، من شخصا پرونده را به فیفا می‌برم و این در حالی است که وکیل من در خارج از کشور نامه اولیه‌ای را به این نهاد زده و منتظر این است که من مدارک بیشتری برایش ارسال کنم تا پرونده تکمیل شود و پرونده را به فیفا ارسال کنم. البته دوست ندارم این کار را بکنم اما در این پرونده، شرافت، عدالت و صداقت فوتبال در حال آزمایش است و اگر ببینم اراده کافی برای حل شدن این مسئله وجود ندارد، آن را به فیفا ببرم. اگر حق پارس جم داده نشود شائبه‌هایی مثل دخالت دولت در فوتبال به عنوان مالک باشگاه استقلال و مهندسی نتایج ایجاد می‌شود. پروژه نباید خیلی طولانی شود و تیم‌ها باید نتیجه را بدانند و باید متوجه باشند که تحت چه شرایطی با رقبای خود روبرو می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.