دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در یادداشت توئیتری که از خشم وی نسبت به افزایش انتقادها از عملکرد تیم او در مبارزه با کرونا حکایت دارد، نوشت: برای صدمین بار، علت اینکه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است، که حتی نزدیک به آنچه که ما انجام داده‌ایم، نیستند؛ این است که آزمایش‌ گرفتن ما بسیار بیشتر و بهتر است.

وی افزود: ما ۴۰ میلیون نفر را تحت آزمایش قرار داده‌ایم. اگر ما به جای آن از ۲۰ میلیون نفر آزمایش می‌گرفتیم، تعداد موارد ما نصف می شد. این چیزها را گزارش نمی‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش هم مدعی شده بود، بیماری کرونا در ۹۹ درصد بی‌ضرر است. وی همچنین پیشنهادهایی برای مصرف ضدعفونی‌کننده‌ها، استفاده از نور در بدن برای از بین بردن ویروس و استفاده از هیدروکسی کلروکین هم ارائه کرده بود.

تمام این مواضع توسط کارشناسان و صاحب‌نظران پزشکی و سیاسی با انتقاد مواجه شده است به گونه‌ای که ماکسین واترز رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را یک دروغگوی ۹۹ درصدی نامید.

تا کنون بیش از سه میلیون نفر در آمریکا شناسایی شده‌اند که دچار ویروس کرونا هستند و بیش از ۱۳۲ هزار نفر هم در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

ترامپ از ابتدا ویروس کرونا را با تصادفات جاده‌ای و آنفلوآنزا مقایسه می‌کرد و آن را ناچیز می‌شمرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.