یکی از الزامات پروتکل‌های بهداشتی در ورزش، گرفتن تست کرونا از اعضای تیم‌ها و حتی مسئولان برگزاری مسابقات است. در فوتبال، تیم‌ها مکرر و هر چند روز یک بار از بازیکنان و اعضای تیم‌شان تست می‌گیرند.

تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان به دلیل مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان خود در هفته گذشته در دیدارهای خود حضور نیافتند. در این بین، از داوران لیگ برتری تست کرونا گرفته نمی‌شود که این مسئله باعث نگرانی شدید آنها شده است. تا این لحظه تنها یکبار تست معمولی با هزینه کمتر از داوران تست کرونا گرفته شده است، در شرایطی که این تست دقیق نبوده است.

عدم تست کرونا باعث شده که داوران حتی از قضاوت در برخی شهرها نگرانی داشته باشند، در شرایطی که از ناظران بازی‌ها تست‌های مختلف گرفته می‌شود و انتظار می‌‌رفت که از داوران نیز به مانند آنها تست گرفته شود. داوران رکن اصلی برگزاری فوتبال هستند و مشخص نیست چرا به آنها مثل دیگر ارکان برگزاری مسابقات نگاه نمی‌شود. داوران دارای اسپانسر هستند و باید با رایزنی از داوران در چند نوبت تست گرفته می‌شد.

از طرفی اعلام شده که یکی از ناظران داوری دچار ویروس کرونا شده و حتی زمزمه‌هایی شنیده شده است که یکی از داوران کرونا گرفته است، اما کسی آن را تایید نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.