جلسه ۳۴۳ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از استماع گزارش برنامه جامع پنج‌ساله راهبردی دانشگاه آزاد بر پایه سند دانشگاه اسلامی، ضمن تشکر از فراهم کردن زیر ساخت لازم برای اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه آزاد اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، سند فوق را محور کار خود قرار داده است، ضرورت دارد هم‌افزایی در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی انجام شود؛ چراکه سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مکمل یکدیگر هستند.

عاملی پیشنهاد داد: سند نقشه جامع علمی کشور نیز در برنامه دانشگاه آزاد در کنار برنامه آن دانشگاه در خصوص اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی، لحاظ شود.

او با اشاره به اسناد دانشگاه اسلامی، مهندسی فرهنگی، تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور به عنوان ۴ سند مرجع شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید مقام معظم رهبری بر چابک‌سازی ساختار دبیرخانه و شورا‌های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضرورت دارد این اسناد بازنگری و به‌روزرسانی و چگونگی شورا‌های تخصصی باز اندیشی شود.

عاملی با تأکید بر ضرورت توجه به مصلحت عمومی کشور در امور، تصریح کرد: بخش اعظمی از وقت مدیریتی مسئولان در جلسات گذرانده می‌شود؛ بنابراین با ادغام بعضی از شورا‌های تخصصی زمینه تمرکز بیشتر و کاهش جلسات می‌تواند، محقق شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بحث سهمیه‌های کنکور، تصریح کرد: بخشی از سهمیه‌های کنکور مصوبه مجلس شورای اسلامی است که با همکاری مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توان آن را ساماندهی کرد.

او ادامه داد: بخشی از سهمیه‌های کنکور نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، برای مثال سهمیه بومی‌گزینی که انتقادات و پیشنهاداتی در این خصوص به شورا ارسال شده است.

عاملی با اشاره به پیشنهاد وزارت علوم مبنى بر حذف ١٦ سهمیه کنکور از ١٩ سهمیه فعلی، تصریح کرد: ضرورت دارد این موضوع با مشارکت و تعامل با مجلس ساماندهى شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تأکید کرد: دغدغه اصلی جامعه دانش‌آموزی در ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس، موضوع کنکور و بحث سهمیه‌های کنکور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد: با توجه به کار کارشناسی انجام شده در دبیرخانه شورای عالی و آمادگی سازمان سنجش و وزارت علوم موضوع جلسه آتی شورای اسلامی شدن به موضوع سهمیه‌های کنکور اختصاص یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.