روحانی: عده‌ای که واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند شاهد افتتاح ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در یک روز باشند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور روز پنجشنبه در سیزدهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم و ملی در حوزه‌های مختلف با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید»، دستور آغاز بهره‌برداری رسمی از ۶ پروژه ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان را با سرمایه‌گذاری ۵۸۸۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰۴ نفر صادر کرد.

وی در این مراسم ضمن دستور بهره‌برداری از طرح‌های تولید نخ پنبه ای صنایع گسترش بافت بلوچ، طرح توسعه تولید انواع قوطی فلزی کنسرو کنارک، فاز اول طرح بازسازی مجتمع انبارهای مکران چابهار، طرح توسعه تولید آهن اسفنجی پاسارگاد، طرح توسعه تولید گندله آهن پاسارگاد و واحد تولید گلوکز و نشاسته شهدینه آران هشت بهشت در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان، با توضیح مسوولان در جریان روند اقدامات و چگونگی راه اندازی و تولیدات این طرح‌ها قرار گرفت.

طرح تولید نخ پنبه ای صنایع گسترش بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر با ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن نخ در سال، طرح توسعه تولید انواع قوطی فلزی کنسرو با ظرفیت تولید سالانه ۸ هزار تن قوطی و فاز اول طرح بازسازی مجتمع انبارهای مکران در چابهار با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ذخیره کالای اساسی سه طرح مهم در استان سیستان و بلوچستان است که با فرمان رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

همچنین با دستور روحانی طرح توسعه تولید آهن اسفنجی پاسارگاد با ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون تن آهن اسفنجی در سال و طرح توسعه تولید گندله آهن پاسارگاد با ظرفیت تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن  در استان فارس و واحد تولید گلوکز و نشاسته شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز و نشاسته در سال در شاهین شهر و میمه استان اصفهان افتتاح شد.

اهم صحبت‌های رئیس جمهور در این مراسم از این قرار است: 

*۱۳ هفته مداوم هست که ما در روزهای پنج‌شنبه شاهد افتتاح پروژه های مهم در کشور هستیم. امروز عمدتاً یک بخش بخش معدنی افتتاح شد که حائز اهمیت بسیار است. همانطور که سرپرست وزارت صمت بیان کرد زنجیره فولاد ما از سنگ آهن تا کنسانتره تا گندله و آهن اسفنجی و فولاد به طور متوسط هر یک از اینها دو برابر شده است. بعضی از دوبرابر بیشتر و بعضی یه مقدار کمتر ولی زنجیره به دو برابر رسیده است.

*این یعنی تولید آهن اسفنجی، فولاد، گندله،کنسانتره در طول ۷ سال دو برابر آن چیزی است که قبل از سال ۹۲ در کشور بوده است. یعنی یک حرکت هفت ساله معادل تاریخ صنعتی -معدنی کشور انجام گرفته است و این به معنای تلاش و فعالیت بخش خصوصی،مهندسین عزیز و بخشهای مربوطه در دولت است که همه دست به دست هم دادند و این کار بزرگ را به وجود آوردند.

* همین الان سرپرست وزارت صمت اعلام کردند که در ریسندگی توان ما در این 7 سال دو برابر شده است. آنهایی که توجهی به شرایط کشور ندارند و در فضای مجازی سنگ اندازی می‌کنند و واقعیت ها را تحریف می‌کنند، شاهد باشند که امروز ۵۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در کشور ما علیرغم فشار و تحریم و توطئه در حال افتتاح است.

*{با اشاره به افزایش محصولات در ۳ ماه سخت اخیر هم با تحریم هم کرونا مواجه هستیم } تولید محصولات صنعتی ما در همه رشته‌های مهم افزایش پیدا کرده است. به عنوان نمونه در زمینه پتروشیمی در سه ماه هفت درصد افزایش تولید داشتیم، در خودرو سواری هشت و نیم درصد و در تولید وانت ۲۳ درصد رشد داشتیم.

*در این مدت در انواع لاستیک خودرو ۳۱ درصد، شمش آلومینیوم ۳۲ درصد ،در سیمان ۱۰ و نیم درصد ،  فولاد خام پنج و نیم و در ۱۲ رشته صنعتی در سه ماهه اول با رشد بسیار خوبی مواجه بوده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.