روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشته است، روزنامه عبری زبان معاریو پیش از این فاش کرده بود، یک کمیته نظامی ویژه تصمیم گرفت استفاده از سربازان ارتش در این آزمایش‌ها مشخص شده و به فرماندهان ارتش اجازه داده نشود سربازان را برای شرکت در این آزمایش‌های پزشکی تحت فشار بگذارند. البته معاریو به دلیل فشارهای موجود از سوی ناظران نظامی نتوانست اطلاعاتی از این آزمایش‌ها را منتشر کند اما گویا این تصمیم جدید پس از آن گرفته شد که تعدادی از سربازان ارتش اسرائیل که مجبور به شرکت در آزمایش‌هایی برای تولید یک سرم ضد باکتری سیاه زخم شده بودند، آسیب دیده و شکایاتی به مبالغ ده‌ها میلیون شکِل علیه تل‌آویو ارائه کردند.

در این راستا، یوسی میلمن، تحلیلگر اسرائیلی مسایل امنیتی که به داشتن روابط بسیار قوی‌اش با موسسه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، گفت: موسسه پژوهش‌های شهر "نس تسیونا" در گذشته از آمریکا هدیه نقدی به ارزش صدها میلیون دلار دریافت کرده بود تا پژوهشگران این موسسه راهی علمی برای واکسیناسیون کارمندان عالی رتبه آمریکا در برابر باکتری سیاه زخم بیابند، در واقع سربازان ارتش اسرائیل همانند موش‌های آزمایشگاهی نه فقط برای حفاظت از امنیت اسرائیل بلکه برای منافع یک بیگانه یعنی آمریکا فروخته شدند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز فاش کرد: ارتش اسرائیل و سیستم امنیتی آن در سه سال گذشته آزمایش‌هایی را بر روی صدها حیوان انجام داده‌اند.

طبق نوشته آحارونوت، ارتش و دیگر دستگاه‌های امنیتی وابسته به آن برای انجام تمرین‌های پزشکی و توسعه ابزارهای جنگی، آزمایش‌هایی را روی بیش از ۱۰۰۰ گونه حیوان انجام دادند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه به نقل از برخی منابع عالی رتبه در این سیستم امنیتی نوشت، از جمله حیوان‌هایی که ارتش و سیستم امنیتی در طول سال‌های گذشته آزمایش‌هایی را روی آنها انجام دادند، ۴۰ سگ، ۲۵ بز، ۱۰ گوسفند، ۱۵۴ خوک، ۲۵ برگچه‌خوار (کاپی بارا)، ۱۶۰ موش صحرایی، ۱۰ موش و ۱۸۶ عدد از نوع دیگری از موش بودند.

بر اساس اطلاعاتی که به این روزنامه عبری زبان داده شده، از برخی از این حیوان‌ها در مانورهای تمرینی شبیه‌سازی وقوع اتفاقی در دریا با تلفات بالا استفاده شد که در این مانورها و نیز در میادین آزمایشی مختلف که در سطح محرمانه بسیار بالای انجام شدند، تعداد زیادی از این حیوان‌ها آسیب دیده و یا تلف شدند، علاوه بر این سیستم امنیتی اسرائیل برخی از این حیوان‌ها را به منظور انجام آزمایش‌های نظامی روی آنها به طرف‌های خارجی فروخت.

برخی منابع امنیتی در رژیم صهیونیستی به این روزنامه گفتند: از جمله موارد استفاده سیستم امنیتی اسرائیل از این حیوان‌ها، آزمودن میزان کارآمدی این سلاح‌ها و قدرت انفجاری بمب‌ها و راکت‌ها است.

طبق گزارش رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی، پروفسور نادره شلهوب کیفورکیان، استاد جرم‌شناسی و فعالیت اجتماعی در دانشگاه عبری شهر قدس طی سخنرانی در دانشگاه کلمبیای شهر نیویورک درباره خشونت علیه فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی اشغالی اظهار کرد: رژیم اشغالگر آزمایش‌های نظامی را روی کودکان فلسطینی انجام می‌دهند و مناطق اشغالی که فلسطینی‌ها در آن سکونت دارند را به میادینی برای انجام آزمایش‌های صنایع نظامی تبدیل کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه در پژوهشی علمی به این نتایج وحشتناک دست یافته، گفت: اسرائیل از کودکان فلسطینی نیز به عنوان آزمونی برای اسلحه‌های خود استفاده می‌کند.

کیفورکیان در ادامه می‌افزاید: ارتش اسرائیل همواره فلسطینی‌ها را مورد ظلم قرار می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.