سرهنگ حمدرضا آمویی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از گزارش قتل یک پسر بچه حدود ۵ ساله به پلیس آگاهی جوانرود، رسیدگی ویژه به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کاراگاهان در تحقیقات گسترده و تخصصی خود پس از بازجویی از نزدیکان کودک، به اظهارات نامادری وی مشکوک و بررسی های خود را روی وی متمرکز کرده تا اینکه زن جوان خیلی زود به قتل پسر همسر خود اعتراف می کند.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: نامادری قاتل در اعترافات خود عنوان کرده که حدود یکسال پیش با پدر ژیار ازدواج و این کودک تا چندی پیش نزد پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می کرده و به تازگی نزد آنها آمده بود.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه افزود: آنچه که زن قاتل عنوان کرده، وی حضور کودک معصوم را مانعی برای تداوم محبت های همسرش دیده و از همین رو تصمیم می گیرد ژیار ۵ ساله را از سر راه بردارد.

وی گفت: نامادری قاتل در فرصتی مناسب پسر همسرش را به باغی می کشاند و ابتدا با گذاشتن دست مقابل دهانش وی را بیحال کرده و سپس با چاقو مچ دستان کودک بی گناه را زخمی می کند.

سرهنگ آمویی ادامه داد: پس از آنکه این زن جنایتکار پیکر نیمه جان کودک را برای ساعتی در باغ رها می کند دوباره به محل جنایت بازگشته و متوجه جان باختن او می شود، سپس برای صحنه سازی وی را به یک بلندی برده و او را به پایین پرتاب می کند تا مرگ ژیار ۵ ساله را یک حادثه جلوه دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با ابراز تاسف عمیق از وقوع این جنایت دلخراش، گفت: ژیار ۵ ساله در حالی قربانی حسادت و کینه توزی نامادری خود شد که با کمی تدبیر و درایت می شد از وقوع آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه قاتل ۳۱ ساله طبق اظهارات خود مجبور به جدایی از همسر اول خود شده است، یادآوری کرد: مادر ژیار ۵ ساله نیز زمانی که وی تنها یک سال و نیم داشته خودکشی می کند و تا روزهای پایانی عمر کوتاه خود نزد پدربزرگ و مادرش زندگی می کرده است.

سرهنگ آمویی در پایان از آمادگی مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و مراکز مشاوره کلانتری ها برای ارائه مشاوره های لازم در تمامی زمینه ها به صورت رایگان به شهروندان خبر داد و گفت: دریافت مشاوره های تخصصی زمانی که انسان به بن بست می رسد می تواند از بروز بسیاری اختلافات و اتفاقات ناگوار پیشگیری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.