محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع لغو احتمالی طرح ترافیک اظهار داشت: موضوع طرح ترافیک یک مسأله دو لبه است و باید به آن دو سویه نگاه کرد از طرفی طرح ترافیکی که در حال حاضر اجرا می‌شود متفاوت از طرح ترافیک سابق است.

وی افزود: اصولا زمانی که تردد خودروها در سطح شهر افزایش یابد آلودگی هوا بروز می‌کند که این آلودگی ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و این مسأله به ویژه در کسانی که دچار بیماری هستند حادتر است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید این موضوع را بررسی کند و نتیجه لغو طرح ترافیک بر سلامت انسان را هم اعلام کند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر همه فعالیت‌ها در پایتخت در حال انجام است و کسب و کارها فعالند باید دقیق بررسی شود که آیا برداشتن طرح به نفع یا ضرر مردم است و آیا مسافران حمل و نقل عمومی با لغو طرح کاهش چشمگیر خواهند داشت؟

هاشمی بیان داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا می‌تواند هر تصمیمی را درباره طرح ترافیک اتخاذ کند، شهرداری نیز ملزم به اجرای آن است ولی بهتر است که اگر تصمیمی در مورد لغو طرح ترافیک وجود دارد آن را با شورای شهر مطرح کنند تا مسأله به صورت قانونی صورت گیرد چرا که بر اساس قانون لغو طرح ترافیک باید مصوبه شورای شهر هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت‌های ورزشی را در سطح شهرها آزاد اعلام کرد ولی آن را منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است، گفت: در مورد استفاده اجباری از ماسک نیز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت و اکنون در مورد طرح نیز خود ستاد تصمیم‌گیر نهایی است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: متأسفانه در حال حاضر مسؤولان درباره طرح ترافیک توپ را در زمین یکدیگر می‌اندازند و این مسأله سبب سردرگمی شهروندان می‌شود و اگر ستاد ملی کرونا تصمیم نهایی را بگیرد و البته پیش از آن از نظرات کارشناسی شورای شهر استفاده کند، دیگر شاهد سردرگمی در این زمینه نخواهیم بود.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر برخی توپ را به زمین شهرداری انداخته‌اند و می‌گویند شهرداری به خاطر اینکه درآمدش از لغو طرح ترافیک کاهش می‌یابد مخالف لغو آن است و این مسأله حرف درستی نیست. مجموعه مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.