از سوی دیگر بالا بودن آمار فوتی مردان نیز این تصور را ایجاد کرد که "کرونا" در جامعه مردان به شکل کُشنده‌تری بروز پیدا می‌کند. در همین راستا سراغ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رفتیم تا صحت این گفته‌ها و چرایی آن را جویا شویم.

دکتر فرید نجفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آمار بالای مبتلایان مرد در زمان شروع اپیدمی کرونا، گفت: در آن مقطع تعداد مبتلایان مرد فاصله زیادی با مبتلایان زن داشت، اما رفته رفته تعداد مبتلایان زن نیز افزایش پیدا کرد و عملا می توان گفت در حال حاضر به حد برابری رسیده است.

وی افزود: کرونا یک بیماری مسری است و جنسیت نقش چندانی در ابتلا به آن ندارد و عمدتا ریسک فاکتورهایی مثل سن و ابتلا به بیماریهای زمینه ای در شدت بروز آن و مرگ و میر ناشی از آن نقش دارند.

نجفی تصریح کرد: کرونا جنسیت نمی‌شناسد و هر مرد و زنی که سر راهش قرار بگیرد را مبتلا می کند،  بنابراین همه افراد باید در مقابل این بیماری رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در خصوص ابتلای بیشتر مردان به این بیماری در برخی از مقاطع شیوع این بیماری، رفتار آنها در محیط بیرون را عامل موثری در این زمینه دانست و افزود: مردان بیشتر از زنان در محیط بیرون هستند و ابتلای بیشتر آنها به این بیماری نسبت به زنان طبیعی است.

وی افزود: از طرفی این احتمال هست که مردان نسبت به زنان کمتر رعایت نکات ایمنی را داشته و کمتر از ماسک استفاده می کنند، بنابراین بیش از زنان در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.