واکنش معنادار روحانی به حملات تند نمایندگان به ظریف

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت در واکنش تلویحی به حملات اخیر برخی نمایندگان مجلس به محمدجواد ظریف در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس گفت:  در کشوری که دارای قدرت های ملی یعنی قدرت اقتصادی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی است یک سَمبل دارد، وزارت خارجه سمبل قدرت سیاسی ماست و شخص وزیر هم سمبل وزارت خارجه است،امام اهمیت خاصی برای احترام به وزیر خارجه قائل بود. رهبری هم همیشه از دولت و وزارت خارجه حمایت کردند. در این ۷ سال کارهای بسیار بزرگی انجام شده که دشمنان هم ناچار شدند عظمت آنها را بپذیرند.

رئیس جمهور با اشاره به روز تصویب برجام، و با تاکید بر اینکه ۲۳ تیرماه روز تعامل ما با جهان بود، خاطر نشان کرد: می‌خواهم از ملت ایران به خاطر حمایت‌هایشان از سیاست خارجی دولت، از مقام معظم رهبری به خاطر هدایت‌ها و حمایت هایشان در سیاست خارجی، شورای عالی امنیت ملی و از وزارت امور خارجه تشکر کنم.

​​

روحانی تصریح کرد: در تاریخ نظیر این را پیدا نمی‌کنید ۶ قطعنامه فصل هفتم در یک زمان لغو شود اما در تیر ۹۴ لغو شد و یک پیروزی سیاسی برای کشور است. جمهوری اسلامی ایران پرونده PMD را بسته است. FATF بعد از اینکه در دولت دهم ایران را نپذیرفتند اما در دولت یازدهم و دوازدهم از لیست سیاه خارج کرد. کنوانسیون دریای خزر انجام گرفت. توافق با عراق برای لایروبی اروند انجام شد.ما با همه همسایگان روابط خوبی داریم بجز دو کشور که خودشان نخواستند البته اگر بخواهند هم می‌توانیم روابط خوب داشته باشیم.

وی با بیان آنکه ما روابط خوبی با اروپا داریم بجز اینکه تعهدات خود را انجام ندادند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما و در راس آن آمریکا و صهیونیسم هدف اصلیشان این است که مردم را از نظام جدا کنند و هدف دیگرشان ایجاد اختلاف بین قوا و مسئولین است. دولت به سهم خود خواهان روابط برادرانه با قوه قضائیه و مققنه است. مردم خواهان همکاری قوا هستند. بازهم تاکید می‌کنم دست صمیمانه و برادرانه خودمان را به سمت قوه قضائیه و مقننه و نیروهای مسلح تحت حمایت‌های رهبری می‌بریم تا در کنار هم کار کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.