هیل گزارش داد، گرتا وان سوسترن از "فول کورت پرس" از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرسید که چطور هشدارهای اخیر آنتونی فائوچی، عضو ارشد ستاد مقابله با کرونای کاخ سفید درباره نحوه مدیریت ویروس کرونا را با دیگر اخبار دلگرم کننده از جمله احتمال تولید واکسن این بیماری تطبیق می‌دهد.

ترامپ در پاسخ گفت: به نظر من ما در شرایط و اوضاع خوبی هستیم. من با دکتر فائوچی که گفته بود ماسک نزنید و اکنون می‌گوید که ماسک بزنید، مخالفم.

وی افزود: فائوچی چیزهای زیادی گفته از جمله اینکه سفر از چین به آمریکا را که من در پایان ژانویه ممنوع کرده بود، ممنوع نکنید. من به حرف کارشناسانم گوش ندادم و سفر از چین به آمریکا را ممنوع کردم. اگر به حرف آنها گوش داده بودم اکنون در شرایط بسیار بدتر و وخیم‌تری بودیم.  

ترامپ در ادامه گفت: در نتیجه ما کار خوبی کردیم. فکر می‌کنم که حتی در دو، سه یا چهار هفته آتی در شرایط بسیار بهتری نسبت به الآن قرار داشته باشیم.

اگرچه ترامپ به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت‌هایی همچون کالیفورنیا و فلوریدا اذعان کرد، اما گفت: بسیاری دیگر از ایالت‌ها در شرایط بسیار خوبی هستند.

این اظهارات ترامپ با هشدارهای هفته‌های اخیر فائوچی در تضاد است از جمله هشدار روز دوشنبه‌اش که در آن گفته بود اوضاع پاندمی کرونا در آمریکا واقعا خوب نیست و آمریکا باید برای جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان کاری انجام دهد.

فائوچی در هشدار روز دوشنبه به برخی ایالت‌ها و شهرها که خیلی سریع بازگشایی شدند، اشاره کرده و گفت، این اقدام منجر به شکسته شدن رکورد شمار مبتلایان شد. فائوچی همچنین گفته که آمریکا پیش از موج دوم شیوع ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس را کاهش نداده بود.

وی تاکید کرده بود: ما همچنان تا زانو در موج اول شیوع ویروس کرونا گیر کرده‌ایم.

شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا رو به افزایش است و به روزانه نزدیک به ۵۰ هزار تن رسیده است.

ایالت‌هایی چون آریزونا، کالیفورنیا، فلوریدا و تگزاس در حال حاضر افزایش شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را تجربه می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.