جمال عرف در نشست مشترک اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان تهران با رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت که در محل وزارت کشور به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، با اشاره به این‌که در آستانه ورود به قرن جدید شمسی هستیم، خاطرنشان کرد: همگی ما به عنوان اعضای دولت در شرایط کنونی، این رسالت تاریخی را بر دوش داریم که با غلبه بر مشکلات و چالش‌های کشور، از نظام و مردممان حراست کنیم تا با اقتدار و به سلامت وارد دوره جدید تاریخی شویم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر این‌که باید کاری کنیم که مردم احساس کنند اعضای دولت و بخش‌های اجرایی، دغدغه مردم و حل مشکلات‌شان را دارند، اظهار داشت: مردم باید باور کنند که دولت اقتدار تام و کامل دارد و قادر به حل چالش‌های اقتصادی و سیاسی است.

وی افزود: زیبنده نیست که در جامعه احساس شود کارها و امور رها شده است و باید با احساس مسئولیت و با رویکرد پیشبرد سیاست‌های دولت، در راستای حفظ و ارتقای حس اعتماد در جامعه تلاش کنیم.

عرف با اظهار این‌که مسئولان استانی باید با اعتماد به‌نفس در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی ظاهر شوند، تصریح کرد: باید این امید را به مردم عزیز کشورمان بدهیم که دولت مسئول بر سر کار است و تمام تلاشش، تامین آسایش و رفاه عمومی جامعه است.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به افتخار بزرگ خدمت در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز توفیق داریم به عنوان مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای پیشبرد اهداف نظام عمل کنیم و بنابراین  باید با شوق و انگیزه در این وادی قدم برداریم تا بتوانیم منشا اثر و تحول جدی برای مردم و جامعه باشیم.

عرف افزود: امسال هم سال چهارم و پایانی دولت است و وظیفه ما این است که با تمام توان اثرگذاری و حضورمان را در امر خدمتگزاری به مردم حفظ کنیم و تا آخرین روز مسئولیت خود، با تعهد و مسئولیت عمل کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به این‌که از پایان عمر دولت دوازدهم حدود ۳۷۰ روز زمان باقی مانده است، گفت: باید برای این مدت برنامه‌ریزی دقیق و مدون داشته و این مساله را در نظر داشته باشیم که مساله و اولویت اصلی ما آماده‌سازی جمهوری اسلامی برای ورود به قرن جدید است.

معاون وزیر کشور با بیان این‌که در طی سه سال اخیر با زیاده‌خواهی‌های دشمنان در منطقه و جهان مواجه بوده‌ایم، گفت: در برابر زیاده‌خواهی دشمن، استراتژی مقاومت فعال را در پیش گرفته‌ایم و باید مفهوم و ابعاد این استراتژی را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

وی با تاکید بر این‌که باید از افق بالاتری مسایل و مشکلات موجود در کشور را ببینیم، اظهار کرد: لازم است با هم‌افزایی ظرفیت‌ها و فعال شدن همه امکانات بتوانیم در سال پیش رو اقداماتی جدی‌تر در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی کشور انجام دهیم.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: امسال لازم است با اقدامات و فعالیت‌های خود، هفته دولت متفاوتی را در کشور رقم بزنیم و با ارزیابی کارهای انجام‌شده، به سمت برنامه‌ریزی سنجیده و عملیاتی کردن سایر برنامه‌های مهم و کلان کشور حرکت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.