نتیجه یک بازرسی صورت گرفته در روابط تجاری باشگاه بارسلونا با شرکت رسانه‌ای «I۳ VENTURES» مشخص کرده که این باشگاه از طریق یک طرف ثالث هیچ تلاشی برای لکه‌دار کردن نام و اعتبار آن دسته از افرادی که منتقد و مخالف سیاست‌های مدیران تیم کاتالان بوده‌اند انجام نداده است.

در ماه فوریه بود که روابط تجاری باشگاه بارسلونا با شرکت رسانه‌ای I۳ Ventures زیر ذره‌بین قرار گرفت زمانی که رادیو کادنا سر اسپانیا ادعایی مطرح کرد مبنی بر اینکه شرکت فوق از سوی خوسپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا مأمور شده که در فضای مجازی به انتقادات علیه سیاست‌های او پاسخ‌ها و وجهه او را موجه جلوه دهد. در این بین هم برخی از بازیکنان پیشکسوت و ستاره‌های سابق بارسلونا که منتقد وضعیت تیم بودند از لب تیغ گذرانده شدند. در این میان چیزی که اتهام بارتومئو را سنگین‌تر می‌کرد این بود که او در وضعیت اقتصادی نه چندان جالب باشگاه یک میلیون یورو صرف موجه دادن خود و اقداماتش کرده است.

هم بارتومئو، هم I۳ Ventures این اتهامات را تکذیب کردند و خیلی طول نکشید که همکاری طرفین هم خاتمه یافت. اکنون هم مؤسسه «پرایس‌واترهاوس کوپرز» با تحقیقی که در جزئیات همکاری تجاری طرفین داشته به این نتیجه رسیده است که باشگاه هیچ اقدامی برای راه‌اندازی کمپین‌های افترآمیز علیه هیچ شخصی در فضای مجازی انجان نداده است. این مؤسسه با تأکید بر اینکه هیچ نشانه‌ای از فساد مالی یا اداری در همکاری تجاری طرفین وجود نداشته است، رقم پرداخت شده از سوی بارسلونا به این شرکت برای تبلیغ به نفع تیم آبی‌واناری‌پوش را در محدود عرف بازار دانسته است.

به دنبال انتشار نتیجه تحقیقات مؤسسه پرایس واترهاوس کوپرز، باشگاه بارسلونا نیز بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد که وکلای باشگاه از هدیت مدیره دستور گرفته‌اند تمام کسانی که مدیران بارسا را به فساد مالی متهم کردند، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.