«باب منندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا رسما این کشور را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «کنگره اطلاعیه‌ای دریافت کرد که رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه همه‌گیری (ویروس کرونا) آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.»

منندز در ادامه این پیام توئیتری با ناهماهنگ و هرج و مرج توصیف کردن نحوه واکنش دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا، نوشت: «این اقدام باعث حفاظت از منفعت یا زندگی آمریکایی‌ها نمی‌شود و آمریکایی‌ها را بیمار و تنها می‌کند.»

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۸ نفر جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۱۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ هزار و ۱۳۱ مورد جدید به مبتلایان به «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا افزوده شد و شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به دو میلیون و ۹۳۵ هزار و ۷۱۶ نفر رسید.

 کارشناسان بهداشت و درمان عمومی آمریکا و دموکرات‌ها تأکید دارند که ترامپ با نادیده گرفتن این مسئله که روند افزایشی شیوع کرونا به یک معضل تبدیل شده، تنها به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.