سخنگوی نخست وزیر عراق امروز در یک نشست خبری به پاره‌ای از سوالات مربوط به تحولات اخیر عراق پاسخ داد.

«احمد ملا طلال» سخنگوی نخست وزیر عراق تایید کرد که دور آتی مذاکرات میان عراق و واشنگتن به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور برگزار می‌شود.

وزیر خارجه عراق هفته پیش از سفر نخست وزیر این کشور به واشنگتن در ماه جاری میلادی(ژوئیه) به منظور تکمیل دور قبلی مذاکراتی خبر داد که ماه قبل از طریق ویدئو کنفرانس درباره آینده همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دو کشور برگزار شده بود.

سخنگوی نخست وزیر عراق درباره مسئله ترور «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی این کشور هم گفت که عاملان ترور قادر به فرار از مجازات نخواهند بود.

طلال گفت: «ما در یک عملیات بزدلانه و فریبکارانه که توسط یک گروه قانون شکن انجام شد، شخصیتی بزرگ را از دست دادیم و الکاظمی به طرف‌های ذیربط سفارش کرده که برای زنده نگاه داشتن نام هشام الهاشمی، خیابانی را به نام او نامگذاری کنند».

وی افزود: «الکاظمی به وزیران دفاع و کشور عراق دستور داده که بر روند تحقیق درباره قتل الهاشمی نظارت داشته باشند و دولت بر این مسئله تاکید دارد که بر بی دولتی در عراق نقطه پایانی بگذارد».

سخنگوی نخست وزیر عراق درباره تازه‌ترین اطلاعات مربوط به پرونده تحقیق درباره کشتار معترضان نیز گفت: «کمیته‌ای درباره حوادث مربوط به اعتراضات تشکیل شد و نتایج آن به زودی علنی خواهد شد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.