از روز ۱۰ اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا در صورتی که به دنبال انتخاب روش مدیریت مستقیم هستند و می‌خواهند مالکیت و مدیریت سهام خود را بصورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار خود بگیرند باید با ورود به سامانه www.samanese.ir  نسبت به این امر اقدام کنند اما این فرصت با توجه به استقبال مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مستقیم در ابتدا تا ۱۵ خرداد ماه و در نهایت تا ۲۹ خردادماه تمدید شد.

ساز و کار مربوط به نحوه معاملات سهام عدالت به دستور رهبر معظم انقلاب در اختیار شورای عالی بورس قرار گرفت که جلسه‌ای در شورای عالی بورس در زمینه تصمیم‌گیری برای معاملات سهام عدالت به صورت اضطراری برگزار و تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کرد.

تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر به فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت شد و به دنبال این تصمیم اعلام کردند افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند از تاریخ ۶ خرداد می توانند با مراجعه به بانک‌هایی که شماره شبای خود را برای دریافت سود در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند، فرم فروش وکالتی ۳۰ درصد از سهام خود را پر کرده و یکی دو روز بعد، وجه حاصل از فروش این قسمت از سهام عدالت خود را دریافت کنند.

دارندگان سهام عدالت تاکنون چقدر سود کرده‌اند؟

همچنین در این زمینه اعلام شد مشمولانی که دارای کد معاملاتی هستند نیازی به مراجعه به بانک‌ها ندارند و می‌توانند از طریق کد بورسی که در اختیار دارند جهت فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود اقدام کنند که البته سهام عدالت به قیمت بازار همان روز بفروش می‌رسد.

پرتفوی سهام عدالت با دارایی ۵۰۰ هزار تومان در تاریخ ۶ خرداد که نخستین روز از فروش این سهام بود،  ارزشی بالغ بر هفت و میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشت که از همان روز مسئولان حاضر در وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید بسیاری برای نگهداری سهام خود داشتند و معتقد بودند که سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت از جمله سهم‌های با ارزش بازار بورس است که هر روز می‌توانند به رشدی بیش از روز گذشته دست پیدا کنند.

ارزش پرتفوی سهام عدالت در تاریخ ۱۰ خرداد ماه در مقایسه با ۶ خرداد چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به رقمی بیش از هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

با توجه به روزهای پررونق بورس هر روز شاهد رونق و افزایش ارزش پرتفوی سهام عدالت بودیم، به گونه‌ای که ارزش این سهام از ۱۱ تا ۱۷ خردادماه، با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش به رقمی حدود ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سهام عدالت از ۱۸ خرداد ماه تا ۲۰ خرداد بعد از ۱۴ روز رشد خیره‌کننده در مسیر ثبات قیمتی قرار گرفت و در محدوده‌های ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

ارزش سهام عدالت بعد از دو روز ثبات قیمتی از ۲۱ خرداد تا هفتم تیر ماه دوباره وارد فاز صعودی پرشتاب شد و از قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به نرخ ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

ارزش سهام عدالت بعد از حدود دو هفته صعود قیمتی که تجربه کرد، در روزهای هشتم و دهم تیر ماه در مسیر نزولی قرار گرفت و تا قیمت  ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

ارزش سهام عدالت از روز دهم تیر ماه در چند روز متوالی به دلیل رشد غافلگیرکننده بازار سرمایه در مسیر صعودی پرشتابی قرار گرفت به طوری که امروز ارزش آن از مرز ۱۶ میلیون تومان عبور کرد و به بیش از ۱۶ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.