نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر علوم برگزار شد.

در همینز زمینه، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون که منصور غلامی وزیر علوم هم حضور داشت، اظهار داشت: در ابتدای جلسه اعضای کمیسیون تبادل‌نظری در مورد مباحث دانشگاه‌ها را داشتند اما با ورود وزیر علوم وی در ابتدا گزارش خود را درباره آخرین وضعیت دانشگاه‌ها و مباحث مرتبط با این وزارتخانه بیان کرد.

وی افزود: غلامی در مباحث خود به جایگاه علمی کشور و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی صحبت کرد ضمن اینکه اعضای این کمیسیون هم در این باره اظهارات خود را بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: حقوق کارکنان دانشگاه‌ها که در فضای مجازی به صورت گسترده از سوی کارمندان آن دنبال می‌شود، نگرانی‌های خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره کنکور و تأثیرات ویروس کرونا برای برگزاری آن و تعجیل و یا تأخیر در زمان برگزاری، مشکلات دانشگاه پیام نور، مدیریت دانشگاه‌ها، مشکلات کارکنان و دغدغه کارکنان آنها بخشی از مباحثی بود که نمایندگان مجلس در حضور وزیر علوم به آن پرداختند.

فلاحی گفت: مشکلات تبدیل وضعیت مربیان دانشگاه‌ها نگرانی مسئولان علمی و آموزشی کشور از اینکه ارتقای رتبه اعضای هیأت علمی فقط با مقالات ISI است و تعارض منافع در این وزارتخانه، که برخی افراد خاص دانشگاه غیر انتفاعی دارند و مسائل مربوط به دانشگاه‌ جامعة‌الامصطفی العالمیه که ظرفیت بالقوه‌ای در نظام جمهوری اسلامی برای صدور انقلاب محسوب می‌شود از دیگر مباحثی بود که نمایندگان به آن پرداختند.

وی افزود:‌ وزیر علوم در مباحث خود به این موضوع تأکید کرد که جایگاه علمی ایران نسبت به حضورمان در منطقه و جایگاه‌مان در آن بسیار مؤثر است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین درباره زمان برگزاری کنکور هم گفت: وزیر علوم در این جلسه اعلام کرد مشکلی برای برگزاری کنکور نیست اما چون اعضای این کمیسیون معتقد بودند که تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بر عهده ستاد کرونا بوده و مبنای برگزاری آن مصوبه ستاد کرونا است به همین دلیل وزیر علوم بابت موضوع عنوان کرد که جای نگرانی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.