المیادین گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد، به اعمال تعطیلی کامل"اسرائیل" بسیار نزدیک شده‌ایم.

کابینه این رژیم محدودیت‌های ویژه‌ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصویب کرده که از جمله آنها محدود شدن تجمع‌ها در سالن‌ها، مهمانی‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های اراضی اشغالی و کاهش ظرفیت فعالیت مراکز عبادی به تنها ۱۹ شرکت‌کننده است.

کابینه اسرائیل که پیشتر با سلسله اقداماتی برای مبارزه با ویروس کرونا موافقت کرده بود، نشست جدیدی درباره اجرای دوباره طرح تعطیلی کامل اراضی اشغالی برگزار کرد.

این امر در پی اقدام هفته گذشته کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در تصویب قانونی انجام شد که به دولت اجازه می‌دهد از دستگاه اطلاعات داخلی برای پیگیری مبتلایان به کرونا که تعداد آنها همچنان رو به افزایش است، کمک بگیرد.

این قانون که با ۵۳ رای موافق در مقابل ۳۸ رای مخالف تصویب شد، امکان استفاده از تکنولوژی‌های دستگاه امنیت داخلی (شاباک) را برای نظارت سه هفته‌ای بر مواردی که از هیچ راه دیگری نمی‌توان آنها را رصد کرد، فراهم می‌کند.

نتانیاهو اواسط مارس گذشته به شاباک اجازه داد در چارچوب جنگ علیه کرونا اطلاعات برخی شهروندان را جمع‌آوری کرده و موقعیت‌های جغرافیایی آنها را با کنترل داده‌های تلفن‌های همراهشان مشخص کند.

یولی ادلشتاین، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی به تازگی در گفتگو با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم با اشاره به اینکه رویدادهای اجتماعی به منبع شیوع کرونا تبدیل شده و هیچ راه‌حلی به جز محدود کردن تعداد افراد در تجمع‌ها وجود ندارد، گفته بود: نمی‌خواهیم به شرایطی برسیم که نیمی از (اعضای) دولت در قرنطینه باشند.

تا این لحظه در اراضی اشغالی ۳۰ هزار و ۱۶۲ مبتلا به ویروس کرونا و ۳۳۲ مورد فوتی کرونا ثبت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.