رویترز گزارش داد، در حالی که توجه سرمایه گذاران معطوف افزایش موارد ابتلا به کرونا شده و همزمان تحقیق جدیدی منتشر شده که نشان می دهد بخش خدمات آمریکا شاهد ترمیم بوده و در عین حال احتمال احیای اقتصاد چین نیز وجود دارد، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۸ سال گذشته تثبیت شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد افت به ۱۷۸۳ دلار و ۸۸ سنت رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم ۸ سال گذشته که هفته گذشته به ثبت رسید نداشت. قیمت طلا در بازار معاملات آتی نیز امروز با ۰.۰۷ درصد رشد به ۱۷۹۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در جهان موجب تشدید نگرانی ها شده و سرمایه گذاران حضور در بازار طلا را به بازارهای پرریسک ترجیح می دهند، هرچند که بازارهای بورس نیز شاهد رونق نسبی بوده اند.»

هند روز دوشنبه با پیشی گرفتن از روسیه به سومین کانون بزرگ شیوع کرونا در جهان تبدیل شد. این در حالی بود که تعداد موارد فوت به دلیل ابتلا به کرونا در آمریکا از مرز ۱۳۰ هزار نفر گذشت.

در همین حال افزایش احتمال ترمیم اقتصاد چین و انتشار آمارهای امیدوارکننده از بخش خدمات آمریکا موجب شده تا احساس سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک بهبود یابد.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «طلا در کوتاه مدت در معرض کاهش قیمت قرار دارد... با این حال، عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار همچنان محتمل است. در نگاه بلندمدت عوامل حاکم بر بازار طلا همچنان افزایشی به نظر می رسد.»

در سایر بازارهای فلزات گرانبها امروز قیمت فلز پالادیوم با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۹۱۸ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت پلاتین هم با ۰.۷ درصد رشد به ۸۱۸ دلار و ۶۶ سنت رسید. نقره هم با ۰.۱ درصد کاهش ۱۸ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.