رویترز گزارش داد، به دلیل نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به شمار می رود و احتمال کند شدن ترمیم تقاضا قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۷۰ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه اوت با ۳۰ سنت معادل ۰.۷۴ درصد افت به ۴۰ دلار و ۳۳ سنت رسید.

در حالی که ۱۶ ایالت آمریکا در ۵ روز نخست ماه جولای رکورد افزایش روزانه موارد ابتلا به کرونا را شکسته اند این نگرانی در حال افزایش است که اقدامات دولت در حوزه سلامت عمومی مجددا موجب آسیب دیدن تقاضا برای سوخت شود.

ایالت فلوریدا در حال وضع مجدد برخی از محدودیت ها در زمینه بازگشایی بنگاه های اقتصادی جهت مقابله با موج جدید کروناست. کالیفرنیا و تگزاس هم که دو ایالت پرجمعیت و از نظر اقتصادی مهم آمریکا به شمار می روند شاهد ثبت تعداد بالایی موارد ابتلای جدید هستند.

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «پتانسیل کاهش تقاضا همزمان با برقراری مجدد قرنطینه دارد بالا می رود و همزمان این نگرانی وجود دارد که اوپک پلاس کاهش تولید خود را به تدریج تعدیل کند.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه که مجموعا به گروه اوپک پلاس شهرت دارند تولید خود را در ماه جولای همچون دو ماه قبل ۹.۷ میلیون بشکه پایین آورده اند.

اما این رقم کاهش تولید در ماه بعد ۷.۷ میلیون بشکه خواهد بود و با توجه به اضافه شدن تدریجی به تولید انرژی آمریکا احتمالا این مسئله تاثیری منفی بر بازار خواهد گذاشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.