المنار گزارش داد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، نامه‌ای در خصوص طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی و طرح معامله قرن، برای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال کرد.

احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان، نامه هنیه را به حسن حب‌الله، مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله لبنان تقدیم کرد.

هنیه در این نامه، خطرهای موجود برای مسأله فلسطین و منطقه پس از اجرای این طرح‌ها را مورد بررسی قرار داده و خواستار اتحاد و تلاش برای مقابله با این خطرات شد.

در این دیدار، در خصوص آخرین تحولات فلسطین و منطقه و نیز وضعیت پناهندگان فلسطینی در لبنان  رایزنی شد.

حاضران در این نشست، ضمن تاکید بر مخالفت خود با طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، اعلام کردند، این تصمیم، دشمنی علیه ملت فلسطین است و می‌طلبد که همه در مقابل این طرح خطرناک در صفی واحد بایستند.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که ملت فلسطین قادر به مقابله با این طرح‌ها است و آنها از کشورهای عربی، اسلامی و تمام آزادگان جهان خواستند تا اقدام فوری برای مهار این تجاوزات و دشمنی ادامه‌دار رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

عبدالهادی در خصوص اوضاع پناهندگان فلسطینی در لبنان نیز خاطرنشان کرد، پناهندگان فلسطینی در شرایط اقتصادی نابسامان و سختی زندگی می‌کنند و باید حقوق انسانی این فلسطینیان در لبنان تامین شود و آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید نقش خود را ایفا و طرح امدادرسانی فوری برای پناهندگان فلسطینی را اجرا کند.

در همین راستا، حب‌الله تاکید کرد، حزب‌الله از ملت فلسطین و مقاومت آنها در مقابله با اینگونه طرح‌هایی که حقوقشان را نقض می‌کند، حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد، اینگونه طرح‌ها به لطف مقاومت ملت فلسطین و حمایت تمام آزدگان جهان موفق نخواهد شد.

حب‌الله گفت: حزب‌الله از هیچ تلاشی برای کاهش درد و رنج پناهندگان فلسطینی در لبنان دریغ نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.