به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، گابی اشکنازی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره حادثه رخ‌داده در نطنز بدون تایید هرگونه دخالت اسرائیل در این حادثه، به شکل سربسته مدعی شد که این رژیم اقداماتی را انجام می‌دهد تا آن‌چه "تهدید ایران" عنوان کرد را متوقف کند.

اشکنازی اظهار کرد: ما سیاستی بلند مدت را در دوره‌های مختلف داشته‌ایم تا به ایران اجازه ندهیم از توان هسته‌ای برخوردار شود. حکومت ایران با آن قابلیت‌های هسته‌ای‌ یک تهدید برای موجودیت اسرائیل است و اسرائیل اجازه نخواهد داد که ایران در مرز شمالی ما مستقر شود.

او افزود که بنابراین «ما اقداماتی انجام می‌دهیم که بهتر است ناگفته بمانند».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علاوه بر این با پشتیبانی از سیاست ضدایرانی آمریکا مطرح کرد که این رژیم از تلاش‌های آمریکا برای اطمینان حاصل کردن از این که تحریم تسلیحاتی علیه ایران تمدید خواهد شد حمایت خواهد کرد و نمی‌تواند وضعیتی را بپذیرد که ایران بتواند سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته خریداری کند.

اشکنازی افزود: مشکل فقط دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. مشکل این است که آن‌ها گروه‌هایی را در سراسر خاورمیانه مسلح می‌کنند. به حزب‌الله در لبنان نگاه کنید. دلیل تلاش‌های دیپلماتیک گسترده ما در سراسر دنیا همین است.

پیش از این بنی گانتس، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین ستاد ارتش این رژیم با اشاره به اتفاقات اخیر در ایران از جمله حادثه نطنز گفت: آنگونه نیست که تمام اتفاقات رخ داده در ایران به اسرائیل مربوط باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.