احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به مصوبات جدید این ستاد گفت: تعطیلی تالارها در شهرهای وضعیت قرمز و یا  برگزار نشدن امتحانات به صورت حضوری در این شهرها از جمله مصوبات جلسه امروز است. 

وی افزود: تالارهایی که در شهرهای وضعیت قرمز تعطیل می شوند و در صورت بازگشت اوضاع به حالت عادی، بازگشایی خواهد شد. 

استاندار مازندران بیان کرد: تمامی پروتکل ها و دستورالعمل های شهرستان های وضعیت قرمز و نارنجی در بخش های مختلف حوزه اقتصادی مثل اصناف، کارخانه ها و شرکت ها و بخش های اجتماعی مثل مراکز سالمندان و توانبخشی های معلولین و همچنین سایر بخش های اجتماعی، ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی اقدامات نظارتی را با شدت و حدت بیشتری انجام دهند، اظهار کرد: طبیعتا با افرادی که در حفظ سلامت خود سهل انگاری می کنند و تهدیدی برای دیگر شهروندان محسوب می‌شوند، به صورت قانونی برخورد می شود.

حسین زادگان در خصوص وضعیت شهرستان های قرمز، نیز گفت: براساس آمار در حال حاضر آمل، بابل، بهشهر، نوشهر و فریدونکنار متاسفانه در وضعیت قرمز قرار دارند که البته این نوسان دارد ممکن است طی روز های آتی به وضعیت نارنجی در بیایند و یا شهرستان های که وضعیت نارنجی دارند قرمز شوند و این بستگی به میزان رعایت مردم دارد.

عکس تزئینی است

وی تصریح کرد: بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته تقریبا به این نتیجه رسیدیم، منشا درگیری افراد جدید به بیماری، بازار، مراودات و عدم رعایت فاصله اجتماعی است.

استاندار مازندران خطاب به اصناف و بازاریان نیز اظهار کرد: انتظار دارم که مثل گذشته کمک کنند و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را همواره مد نظر داشته باشند. 

وی یادآور شد: از مردم تقاضا می کنم هم خودشان رعایت کنند و هم به افرادی که در جامعه با آنها سروکار دارند، نکات بهداشتی را متذکر شوند. 

ممنوع شدن مراسم ختم و عروسی در بابل 

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی رئیس این دانشگاه نیز به وضعیت قرمز در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: با افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بابل، تمامی تجمعات، همایش‌ها و مراسم‌ ختم، تشییع جنازه و عروسی در این شهرستان ممنوع است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در روزهای گذشته با افزایش شمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل، وضعیت این شهرستان در حالت قرمز قرار گرفته است.

نگران پیک دوم هستیم!

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل با تاکید بر اینکه جلسات اداری به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود، گفت: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش داده و با وجود آمادگی سیستم بهداشتی درمانی نگران پیک دوم کرونا هستیم.

جلالی با اشاره به اینکه بعد از یک مدت کوتاه سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل، این میزان افزایشی شد و در حال حاضر با بستری ۲۱ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری ها به ۱۲۲ نفر افزایش یافتخ و وضعیت کرونایی در بابل بار دیگر قرمز شد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل هجوم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان بابل در ایام تعطیلات و همچنین عادی شدن و عدم رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم، وضعیت این روزهای قرمز کرونایی در بابل را پیش بینی کرده بودیم.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل خاطرنشان کرد: رونق بازارهای محلی، ترددهای بی رویه شهروندان در سطح شهر، عادی شدن شهروندان در مناسب های اجتماعی اعم از جشن های عروسی و عزاداری ها و همچنین جلسات اداری بدون رعایت پروتکل های بهداشتی موج بستری بیماران کرونایی در بابل را افزایشی کرد.

وی به الزامی شدن استفاده از ماسک از امروز ۱۵ تیرماه اشاره و اظهار کرد: استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می کند، همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یکی از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل گفت: باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری یعنی برای کار و همچنین خریدهای مایحتاج ضروری از منزل خارج شویم و در این موارد نیز باید فاصله فیزیکی و بهداشت دست و تنفس رعایت شود تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.