صبح امروز در برنامه ورزش و مردم صحبت هایی از هوشنگ نصیرزاده مبنی بر اقدام عجیب فدراسیون فوتبال ایران مطرح شد. نصیرزاده از این گفت که مسئولان فدراسیون اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت را به فیفا ارسال کردند. در همین رابطه اما فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای به تازگی صادر کرده.

در این اطلاعیه آمده است:

۱.اظهارات آقای نصیرزاده در برنامه ورزش و مردم امروز در خصوص ارسال اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت به فیفا توسط فدراسیون فوتبال در ادوار گذشته یا در دوره فعلی قویا تکذیب می شود.

 

۲.اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال بر اساس پیش نویس ارائه شده توسط فیفا و با استفاده از نظرات دریافتی از سوی اعضای محترم مجمع فدراسیون انجام شده است.

 

۳. فیفا همواره از طریق مکاتبات رسمی و ارسال پرسش نامه های رسمی، اساسنامه کشورهای عضو و از جمله ایران را رصد و نظارت می کند و اینگونه اظهارات سطحی و خلاف واقع با هر هدفی که مطرح شود اگر حاکی از سوء نیت گویندگان نباشد قطعاً نشانگر عدم اشراف آنها بر رویه های قانونی و نظارتی حاکم برفیفا و فدراسیون ها می باشد.ضمنا طولانی شدن روند اصلاح اساسنامه دلیلی جز تلاش برای اجرای مقررات ملی نداشته است و فدراسیون در تلاش است تا بتواند در کنار الزامات بین المللی مقررات ملی را نیز رعایت کند .

 

۴.شایسته بود مسولان برنامه ورزش و مردم جهت تنویر افکار عمومی و ارائه اطلاعات صحیح وقت پاسخگویی را به مدیران فدراسیون فوتبال می دادند که با تاسف و در کمال تعجب چنین رویه ای صورت نگرفت.

 

گفتنی است فدراسیون فوتبال تاکید دارد اظهارات کذب و خلاف واقع موجبات لطمه به استقلال فدراسیون را فراهم می کند و می بایست با رعایت رفتار و اخلاق حرفه ای وظیفه ذاتی خود را انجام دهیم و لاغیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.