قاسم جان بابایی  در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، رییس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی سل و بیماری‌های ریوی دکتر مسیح دانشوری، رییس مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهید رجایی و رییس مرکز قلب تهران اعلام کرد: با عنایت به روند رو به افزایش بیماران در اپیدمی کرونا و لزوم مدیریت مجدد تخت‌های بیمارستانی و جلوگیری از گسترش بیماری و حفظ سلامت بیماران و کادر درمانی کشور دستور فرمایید از انجام اعمال جراحی که صرفا جنبه زیبایی (غیر درمانی) داشته تا اطلاع ثانوی خودداری شود.

انجام اعمال ترمیمی که لغو یا تاخیر آن باعث آسیب جسمی یا ناتوانی در بیماران می‌شود همچنان بلامانع است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز (پنجشنبه، ۱۲ تیر) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۹۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر رسید.

سیماسادات لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه آمار بستری در بیشتر استان‌های کشور در حال افزایش است. استان‌هایی که روز گذشته قرمز اعلام شده بودند، همچنان در وضعیت قرمز هستند. به همه مردم توصیه می‌کنیم فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند. رعایت این سه مورد می‌تواند تا ۹۷ درصد از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند. از همه مردم می‌خواهیم در خارج از منزل از ماسک استفاده کنند. حتی ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.