سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره فعالیت برخی از سایت‌های شرط‌بندی و قمار گفت: واقعیت این است که اکثریت سایت‌های شرط‌بندی و قمار و نظایر آن با هدف کلاهبرداری از کاربران ایجاد شده و در نهایت پس از اخذ مبالغی از شرکت‌کنندگان هیچ پولی به آنان نمی‌دهند.

 

وی ادامه داد: برخی از این سایت‌ها اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران این سایت‌ها کرده و با در اختیار گرفتن رمز پویا یا رمز دوم و دیگر اطلاعات کارت‌بانکی که توسط کاربر در اختیار مجرمان گذاشته می‌شود،اقدام به برداشت از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

 

رجبی افزود: ‌یا اینکه این افراد مبالغی را برای شرکت در مسابقه دریافت کرده، اما سازوکار سایت را طوری طراحی می‌کنند که فرد دائما بازنده شود یا اصلا مبلغی به حسابش پرداخت نشود. حتی در مواردی بود که فردی برنده هم شده اما سایت مذکور حساب شرکت‌کننده را مسدود کرده است.

 

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا اظهارکرد: ‌در این شرایط افراد سودجو ممکن است دوباره دست به کار شده و بخواهند در پوشش تبلیغات متنوع اقدام به کلاهبرداری از کاربران کنند که در این خصوص هشدارپلیس به شهروندان این است که به هیچ عنوان فریب چنین سایت‌هایی را نخورده و از وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود در این سایت‌ها خودداری کنند.

 

وی از مردم خواست موضوع را به پلیس نیز اطلاع دهند و گفت:‌ پلیس فتا با چنین مواردی به جد برخورد می‌کند، اما لازم است مردم نیز در مواجهه با چنین سایت‌هایی هوشیار بوده و فریب تبلیغات آن را نخورند. همچنین موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.